عصر خودرو

دلار در محدوده ۳۷۳۰ تومان باقی ماند؛

سقوط سکه به کانال پایین‌تر

عصر بازار- در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی به کانال پایین‌تر سقوط کرد و دلار در محدوده ۳ هزار و ۷۳۰ تومان به نوسانات خود ادامه داد. روز شنبه، سکه ۵ هزار تومان کاهش را تجربه کرد و با پایین رفتن از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به قیمت یک میلیون و ۱۹۹ هزار تومان رسید.

سقوط سکه به کانال پایین‌تر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  به گفته فعالان، افت بهای اونس در بازارهای جهانی و نزول تا میانه محدوده هزار و 260 دلار مهم‌ترین عاملی بود که سکه‌بازان را در موقعیت فروش قرار داد. در گزارش های  پیشین اشاره شده بود که معامله‌گران سکه روز جمعه در اثر کاهش بهای طلای جهانی در معاملات پشت‌خطی فروش‌های خود را افزایش داده‌اند و به احتمال زیاد این فلز گرانبها هفته جدید را در کانال پایین‌تر آغاز می‌کند. در کنار اثرگذاری نزول اونس، در روزهای اخیر تقاضا نیز در بازار سکه پایین آمده است و معامله‌گران تمایل کمتری به خرید از خود نشان می‌دهند. به گفته فعالان، در ماه مبارک رمضان به‌طور سنتی تقاضا در بازار افت می‌کند.

    در کنار این، روز شنبه، بهای دلار نیز سکه تمام بهار آزادی را یاری چندانی نکرد. در اولین روز هفته، شاخص بازار ارز با رشد جزیی یک تومانی به قیمت 3 هزار و 734 تومان رسید. به گفته فعالان، این روزها احتیاط در بازار ارز حرف اول را می‌زند و کمتر معامله‌گری تمایل دارد اقدام به خریدهای هیجانی کند. روز شنبه، برخلاف رشد بهای دلار، قیمت ارزهای مهم اروپایی کاهش یافت. در بیستمین روز خردادماه، یورو با 5 تومان افت به قیمت 4 هزار و 245 تومان رسید. در این میان، پوند افت بیشتری را تجربه کرد و با 25 تومان کاهش روی قیمت 4 هزار و 845 تومان قرار گرفت. ارزش پوند انگلیس پس از انتخابات زودهنگام این کشور و احتمال ابهام در مورد مذاکرات بریتانیا با اتحادیه اروپا در مورد خروج از این اتحادیه (برگزیت) کاهش یافت. در نتیجه تضعیف این ارز در بازارهای جهانی، قیمت آن در بازار داخلی نیز افت کرد. روز گذشته، پوند مبادله‌ای نیز 68 تومان افت را تجربه کرد و به قیمت 4 هزار و 136 تومان رسید.

    مقاومت سکه‌های کوچک

    در اولین روز هفته، در حالی که سکه تمام بهار آزادی به کانال پایین‌تر رفت، بهای نیم و ربع‌سکه تغییر خاصی نکرد. روز شنبه نیم‌سکه روی قیمت 635 هزار تومان باقی ماند و ربع‌سکه نیز از عدد 365 هزار تومان عقب‌نشینی نکرد. مقاومت سکه‌های کوچک در حالی رخ داد که سکه تمام بهار آزادی در همان ساعات ابتدایی روز تا قیمت یک میلیون و 198 هزار تومان پایین رفت. به گفته فعالان، افت بهای اونس مهم‌ترین عاملی بود که جهت قیمت سکه را نزولی کرد. آنها اعتقاد داشتند، نیم‌سکه و ربع‌سکه در 2هفته گذشته افت زیادی را تجربه کرده بودند و به همین جهت، این دو دارایی گرانبها در برابر افت به محدوده‌های پایین‌تر مقاومت کردند. این در حالی بود که سکه تمام نسبتا در 2 هفته اخیر تغییر قیمت زیادی را تجربه نکرده و عمدتا بالای مرز یک میلیون و200 هزار تومان نوسان کرده بود. در روزی که سکه به کانال پایین‌تر سقوط کرد، دلار در برابر افت قیمت مقاومت کرد. روز شنبه، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 736 تومان آغاز کرد که افزایشی 3تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه داشت. در ادامه قیمت این ارز تا نقطه 3 هزار و 738تومان نیز بالا رفت تا انتظارات بازیگران ارزی افزایشی‌تر شود. ولی پس از این، جهت قیمت تغییر کرد و دلار از محدوده 3 هزار و 740تومان فاصله گرفت.

    برچسب ها