عصر خودرو

در دولت یازدهم محقق شد؛

انعقاد ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: در ابتدای دولت یازدهم حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب ٤٧ طرح قرارداد با بخش خصوصی بستیم که در حال حاضر هم ٢٦ قرارداد سرمایه‌گذاری آماده انعقاد به ارزش دو هزار میلیارد تومان داریم.

انعقاد ۱۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد با بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا جانباز در آیین افتتاح فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر پردیس اظهار کرد: در دولت یازدهم قول داده بودیم ٣٦ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور به بهره‌برداری برسد که با وجود مشکلات تامین اعتبار و نقدینگی خوش‌بختانه توانستیم در قالب پروژه‌های اقتصادمقاومتی از ابتدای امسال سی‌وهفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب را در پرند افتتاح کنیم و در حال حاضر هم تصفیه‌خانه پردیس ٣٨‌مین پروژه‌ای است که افتتاح شده است.

    مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور  با بیان این‌که ٤٥درصد جمعیت کشور زیرپوشش شبکه فاضلاب است عنوان کرد: در دولت یازدهم بیش از یک‌میلیون و ٣٦‌هزار مترمکعب در شبانه‌روز تصفیه‌خانه فاضلاب اجرا کرده‌ایم؛ هر متر مکعب فاضلاب خام 40 برابر حجم خود را از آب‌های زیرزمینی و سطحی آلوده می‌کند که با این میزان تصفیه فاضلاب از این میزان آلودگی منابع آب جلوگیری می‌شود.

    وی با بیان این‌که سند آب و فاضلاب با فاصله زیادی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی، توانسته است منابع مالی خود را از بانک‌های توسعه‌ای و ... تامین کند افزود: بزرگ‌ترین وام توسعه اسلامی در سطح کشورهای عضو به پکیج فاضلاب روستایی ایران داده شده است.

    مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: آماده‌ایم در قالب منویات مقام معظم رهبری با به‌کارگیری بخش خصوصی تحولی در سرمایه‌گذاری بخش‌های آب و به‌ویژه فاضلاب ایجاد کنیم.

    جانباز با بیان اینکه تنها در 270 شهر کشور سیستم فاضلاب اجرایی شده است، تاکید کرد: 45 درصد جمعیت کل کشور تحت پوشش فاضلاب هستند و بر اساس برنامه ششم توسعه باید 25 درصد شاخص فاضلاب کشور ارتقا پیدا کند که برای این مسئله برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم.

    به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور تا پایان سال 91 و شش ماه سال 92، 47 قرارداد به ارزش 1000 میلیارد تومان منعقد شد اما این در حالی است در دولت یازدهم 99 قرارداد به ارزش 6300 میلیارد تومان منعقد شد. علاوه بر این 21 قرارداد نیز با اعتبار بیش از 2000  میلیارد تومان با بخش خصوصی آماده انعقاد است.

    برچسب ها