عصر خودرو

معاون نعمت‌زاده عنوان کرد؛

سود بالای سرمایه‌گذاران خارجی از معادن ایران

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های خارجی با سرمایه گذاری در بخش معدن،‌ ارزش افزوده بالایی به دست می آورند.

سود بالای سرمایه‌گذاران خارجی از معادن ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، مهدی کرباسیان گفت: ایران با داشتن ذخایر غنی مواد معدنی و انرژی کافی، ‌ دریای آزاد و نیروی انسانی متخصص شرایطی را فراهم آورده که شرکت های خارجی با سرمایه گذاری در این بخش، ارزش افزوده بالایی به دست می آورند و با سوددهی بالا مواجه می شوند.

    وی، همچنین وجود بازار مصرف 400 میلیون نفری در اطراف ایران را عاملی دیگر برای سودآور بودن سرمایه گذاری در بخش معدن ایران ذکر کرد و گفت: قیمت انرژی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر پایین است و این امر هزینه های تولید را کاهش می دهد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو، به قوانین حمایتی در سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران خارجی در ایران تحت حمایت فیپا (قانون جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی) فعالیت می کنند.

    وی، به برنامه های توسعه ای ایران در بخش های فولاد، ‌مس، ‌آلومینیوم اشاره کرد و گفت: می توان شرکت های مشترک برای اجرای برنامه های توسعه ای این بخش ایجاد و به صورت شراکتی یا اینکه به طور مستقیم فعالیت در ایران را آغاز کرد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: متوازن شدن زنجیره تولید مواد معدنی یکی از نیازهای ایران در این حوزه است؛ به طوری که بتوان علاوه بر تامین بازار داخل، بخشی از تولیدات را روانه بازارهای خارجی کرد.

    کرباسیان همچنین تاکید کرد: تولیدات ایرانی باید برای عرضه محصول در بازارهای جهانی از فناوری روز استفاده کنند که این بخش نیز یکی از راه های همکاری با شرکت های خارجی است.

    وی ادامه داد: استفاده از فناوری جدید سبب تولید محصول رقابتی و صادرات محور می شود که مورد تقاضای مصرف کنندگان خارجی خواهد بود.

    برچسب ها