عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۲۶ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۲۶ هزار و ۳۰۹ قرارداد و ارزش ۳ هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال رسید.

انعقاد ۲۶ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته گذشته قیمت جهانی طلا مانند دو هفته قبل در حالت صعودی قرار داشت که یکی از علتهای روند افزایشی قیمت طلا، تحولات سیاسی منطقه به‌ویژه بحران‌های خاورمیانه مربوط به قطع رابطه چند کشور با قطر بوده است.

    به این ترتیب قیمت جهانی طلا حدود 11 دلار افزایش پیدا کرد و به بالاترین قیمت در یک و نیم ماه گذشته رسید، به طوری که هر اونس طلا به 1289 دلار رسید. در بازار داخلی برخلاف روند افزایشی نرخ طلا در بازارهای جهانی، به دلیل کاهش قیمت ارز و افزایش ارزش ریال، قیمت طلا و سکه هم پای قیمت جهانی افزایش پیدا نکرد و تا حدودی هم کاهش داشتیم.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اسفند ماه سال جاری به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 22هزار و 134 قرارداد را به ارزش 3هزار و 61 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید دی ماه سال جاری نیز با 2 هزار و 271 قرارداد به ارزش 305 میلیارد ریال رسید. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد تیرامسال جای گرفت؛ به طوری که با 794 قرارداد  به ارزش 97 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند. همچنین سررسید آبان ماه نیز با 653  قرارداد به ارزش 85 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید شهریور ماه  با 457  قرارداد به ارزش 57 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد در مجموع  4هزار و 344 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنجشنبه هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل تیر ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 225 هزار تومان، کاهش 0.19درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور سال جاری با قیمت یک میلیون و 262 هزار تومان افت 0.31 درصدی را به ثبت رساند. همچنین که سکه تحویل آبان امسال نیز با نرخ یک میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت 0.31 درصدی را تجربه کرد.  سررسید دی ماه هم با نرخ یک میلیون و 341 هزار تومان معامله و با کاهش 0.27درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اسفند ماه نیز با قیمت یک میلیون 379 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.34درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها