عصر خودرو

علی اسلامی بیدگلی عنوان کرد؛

بازگشت بازار به مدار رشد

عصر بازار- روز چهارشنبه در پی حملات تروریستی در ساختمان مجلس و حرم مطهر امام شاهد افزایش حجم فروش بودیم اما امروز بازار و سرمایه گذاران حرفه ای با هوشمندی این تأثیر هیجانی را خنثی کردند.

بازگشت بازار به مدار رشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی اسلامی بیدگلی رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی گفت: آرامش امروز و بازگشت بازار از روند هیجان زده روز چهارشنبه کاملاً قابل پیش بینی بود.

    وی در ادامه افزود: یکی از عناصر تأثیر گذار در بازارها به ریسک سیستماتیک برمی گردد و بازار سرمایه ایران نیز نه تنها از این اصل مستثنی نیست بلکه سابقه تاریخی بورس ایران حاکی از اثرپذیری بیش از حد از جریانات و اتفاقات سیاسی و ریسک سیستماتیک است.

    این کارشناس بازار سرمایه دلیل این میزان اثرپذیری را تعداد بالای سرمایه گذاران حقیقی خواند و گفت: رفتار هیجانی و به دور از تحلیل متعلق به سرمایه گذاران حقیقی است که به صورت مستقیم در بورس، سرمایه گذاری می کنند چون این دسته از سرمایه گذاران قدرت تحلیل کمتری دارند و معمولاً تصمیماتشان بر پایه هیجان ناشی از اخبار موقت و لحظه ای است.

    رییس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی با اشاره به تأثیر بالای اتفاقات سیاسی در تصمیم گیری فعالان حقیقی بازار سرمایه اظهار داشت: بعد از شوک حملات تروریستی روز چهارشنبه بازار در سمت فروش سنگین شد اما بعد از عبور از آن لحظات اولیه فعالان بازار دو روز فرصت تحلیل داشتند و از طرف دیگر با توجه به اقدامات شایسته ای که در خصوص این اتفاقات در پیش گرفته شد کاملاً بدیهی بود امروز روند نزولی نه تنها با سرعت روز چهارشنبه ادامه پیدا نمی کند بلکه باید منتظر رشد در شاخص و برخی شرکتها بود.

    وی با اشاره به پیش بینی صحیح فعالان حرفه ای بازار سرمایه برای بازگشت بازار به مدار متعادل و معقول گفت: اثر این اتفاق به طور کامل خنثی شده و بازار روال عادی خود را از این پس طی می کند.

    اسلامی بیدگلی در پایان به سهامداران به خصوص سهامداران غیر حرفه ای توصیه کرد: کماکان توصیه ما این است مثل بقیه بازارهای توسعه یافته دنیا افراد به صورت غیر مستقیم سرمایه گذاری کنند. در سال های گذشته ابزارهای واسطه ای وجود نداشت اما از آنجایی که هم اکنون تعداد کثیری صندوق های سرمایه گذاری با درجه ریسک پذیری متفاوت طراحی شده بنابراین سرمایه داران می توانند بدون اتخاذ تصمیمات هیجانی وارد بازار شوند.

    برچسب ها