عصر خودرو

در سال ۲۰۱۶ میلادی؛

جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان کاهش یافت

عصر بازار- سازمان ملل در کنفرانس تجارت و توسعه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ میلادی، حجم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان به ۱.۷۵ تریلیون دلار کاهش یافت.

جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام شد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان کاهش پیدا کرده است.

    در همین حال بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه نیز با 14 درصد کاهش در سال 2016 میلادی، در مقایسه با سال قبل از آن به 646 میلیارد دلار رسید. 

    همچنین میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آفریقای مرکزی هم با 15 درصد کاهش، به 5.1 میلیارد دلار رسید. 

    بر همین اساس، در گزارش این نهاد بین المللی موسوم به «سرمایه گذاری و اقتصادی دیجیتالی»، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان در سال 2016 میلادی با 2 درصد کاهش به یک تریلیون و 750 میلیارد دلار رسید که علت اصلی آن، به رشد ضعیف اقتصاد در جهان و نیز اعمال سیاست های پر ریسک از سوی برخی بنگاه های اقتصادی چندملیتی بر می گردد. 

    بر پایه این گزارش، چین برای اولین با در سال 2016 میلادی با 183 میلیار دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی، عنوان دومین سرمایه گذاری بزرگ جهان را به خود اختصاص داد. 

    البته در گزارش سازمان ملل آمده که در سال گذشته میلادی میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قسمت جنوب آسیا با 6 درصد افزایش به 54 میلیارد دلار رسید.

    ضمن اینکه کشورهای آمریکا، چین و هند به ترتیب عنوان مقاصد اصلی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در حهان در سال 2016 میلادی ازان خود کردند.

    برچسب ها