عصر خودرو

انتخابات انگلیس قیمت طلا را کاهش داد

عصر بازار- قیمت جهانی طلا در هفته گذشته یک درصد کاهش یافت و هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز به ۱۲۶۶ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتخابات انگلیس قیمت طلا را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، به دنبال تقویت ارزش دلار، قیمت طلا روز جمعه حدود یک درصد کاهش داشت، در حالی که با افزایش تقاضای احتکاری برای پالادیوم، قیمت این فلز بیش از 7 درصد افزایش را تجربه کرد.

    قیمت فلز پالادیوم دیروز در بازار جهانی به بالاترین رقم در 16 سال گذشته رسید.

    پس از آنکه در انتخابات انگلیس ترزا می، نخست وزیر نتوانست اکثریت قاطع مورد نظر خویش را کسب کند، ارزش پوند کاهش داشت و این به افزایش شاخص دلار به بالاترین رقم از اواخر ماه می تاکنون کمک کرد. این وضعیت موجب شد تا قیمت طلا برای سومین جلسه متوالی کاهش یابد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.88 درصد کاهش به 1266 دلار و 76 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه اوت در پایان معاملات دیروز  به 1271 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا در  این هفته افت یک درصدی را تجربه کرد که اولین کاهش هفتگی در طی 5 هفته اخیر بود.

    باب هاورث، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به نظر من، عوامل مختلف امسال قیمت طلا را تقویت کرده که یکی از آنها دلار ضعیف و دیگر ضرورت تعدیل های مالی قابل توجه در اروپا و به ویژه ژاپن علی الخصوص با توجه به ریسک های سیاسی است»

    وی افزود: «این ریسک ها کاهش یافته، اما حتی انتخاب پارلمانی در انگلیس که هیچ حزبی در آن حائز اکثریت کرسی ها نیست، برای خارج کردن اروپا از مسیر این تعدیل های مالی کافی نیست.»

    دیروز همزمان با کاهش 2.5 درصدی ارزش پول انگلیس، قیمت طلای ارزش گذاری شده به استرلینگ به نزدیکی بالاترین رقم در دو ماه گذشته یعنی 1007.98 پوند رسید. کاهش ارزش یورو نیز به افزایش نیم درصدی ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کمک کرد.

    برچسب ها