عصر خودرو

سرمایه گذاران بین المللی باید بر روی نشست آتی فدرال رزرو تمرکز کنند

عصر بازار- گرچه بازارهای بین المللی از نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا به شدت شوکه شده ولی یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که نشست فدرال رزرو آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

سرمایه گذاران بین المللی باید بر روی نشست آتی فدرال رزرو تمرکز کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سایت طلا ، در حالی که روز پنجشنبه نشست بانک مرکزی اروپا، انتخابات پارلمانی بریتانیا و جلسه شهادت جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی برگزار شد و با اعلام نتایج انتخابات بریتانیا بازارهای مالی بین المللی به شدت شوکه شد، ولی کریس وستون تحلیلگر برجسته موسسه آی جی نظر دیگری دارد.

    بر اساس این گزارش وی تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید تمرکز اصلی خود را بر روی نشست آتی فدرال رزرو آمریکا بگذارند.

    وی در ادامه تصریح کرد: من تصور نمی کنم هیچ از یک از این اتفاقات بتواند تاثیر بلندمدت و مهمی بر بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا داشته باشد. قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر مکانیسم قیمت گذاری در بازار آمریکا قرار دارد. تجربه نشان داده است که برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا تاثیر چندانی بر قیمت جهانی طلا ندارد و تنها می تواند نرخ برابری یورو د ر برابر دلار را تا حدی تغییر دهد.

    وی افزود: به نظر من بانک مرکزی اروپا سیاست های محتاطانه خود را در شرایط کنونی ادامه خواهد داد و تصمیمی برای تغییر ساختاری سیاست های پولی و نرخ بهره ندارد.

    این تحلیلگر اقتصادی افزود: انتخابات بریتانیا نیز می تواند تاثیر مهمی بر ارزش پوند و بازارهای مالی این کشور داشته باشد. انتخابات بریتانیا شاید تاثیر کوتاه مدتی نیز بر بازار طلا داشته باشد ولی این تاثیرات ساختاری و بلندمدت نخواهد بود.

    وستون تاکید کرد: به نظر من نوسانات نرخ تورم و نرخ بهره در آمریکا همچنان مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا خواهد بود. نشست آتی فدرال رزرو باید در کانون توجهات سرمایه گذاران بین المللی باشد.

    وی پیش بینی کرد: ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1260 و 1250 دلار کاهش یابد ولی در میان مدت و بلندمدت می تواند سطح 1295 دلاری را تجربه کند.

    وستون گفت: برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده مهمتر از اتفاقات سیاسی است که در روزهای اخیر روی داده است. هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کاملا تاثیرگذار خواهد بود.

    تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن به بیش از 90 درصد رسیده است.

    وی افزود: بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد بازارهای بین المللی را متعجب و سورپرایز کند و تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نداشته باشد. عامل مهم دیگر تصمیم فدرال رزرو برای عادی سازی تراز 4.5 تریلیون دلاری خود است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو