عصر خودرو

تفاهم نامه یک میلیارد دلاری ساخت تله کابین شهری بین ایران و کره امضا شد

عصر بازار- همزمان با هفته محیط زیست، تفاهم نامه ساخت تله کابین شهری- مسافری با حضور هیاتی از کشور کره جنوبی در تهران، میان گروه صنعتی «جم» و «نیومیلنیوم» کره جنوبی به صورت سرمایه گذاری مشترک و به ارزش یک میلیارد دلار به امضاء رسید.

تفاهم نامه یک میلیارد دلاری ساخت تله کابین شهری بین ایران و کره امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «جلیل مکینه چی» مدیرعامل گروه صنعتی جم، روز شنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: هدف این گروه صنعتی از امضای تفاهم نامه، ایجاد تحول در حمل و نقل شهری تهران و سایر کلان شهرها با ورود سیستم های پاک و نوین حمل و نقل بین المللی است که برای نخستین بار در کشور اجرایی خواهد شد.
    به گفته وی، این تفاهم یک میلیارد دلاری برای ساخت تله کابین شهری-مسافری با هدف ایجاد سیستم حمل و نقل پاک و سریع در حالی بین طرف ایرانی و شرکت نیومیلنیوم (Newmillennium) کره جنوبی به امضا رسیده که چند سالی می شود این فناوری در کشورهای پیشرفته در حال استفاده است.
    مکینه چی با اشاره به اینکه تفاهم فوق بصورت سرمایه گذاری خارجی و تضمین ضمانت بانکی از سوی ایران شکل گرفته، خواستار همکاری صمیمانه و به موقع دولت دوازدهم برای اجرای سریع تر این پروژه بین المللی شد.
    مدیرعامل گروه صنعتی جم، زمان اجرای فاز نخست پروژه تله کابین شهری-مسافری را یک تا یک سال و نیم برشمرد و از امضای دو تفاهم دیگر با طرف کره ای در زمینه ساختمان سازی و حمل و نقل هوایی (تشکیل شرکت هواپیمایی) خبر داد.
    شرکت کره ای نیومیلنیوم فناوری ساخت تله کابین های شهری- مسافری را از شرکت MPO فرانسه خریداری کرده است و در پی امضای این تفاهم نامه متعهد شد شرکتی به صورت جوینت وینچر با طرف ایرانی به ثبت رسانده و نسبت به ساخت و احداث این تله کابین ها اقدام کند.
    تله کابین های شهری- مسافری قابلیت تردد با سرعت سه کیلومتر در 15 دقیقه را در نسخه گردشگری و تا 50 کیلومتر در نسخه های حمل و نقل شهری دارا خواهد بود که امکان استفاده از کابین هایی با ظرفیت 50 تا 100 نفر را ممکن می سازد.
    تله کابین های شهری-مسافری از جمله سیستم های پاک در حمل و نقل شهری به شمار می رود که توانایی کار با انرژی های پاک را دارد.

    برچسب ها