عصر خودرو

یک تحلیلگر انرژی تشریح کرد:

تاثیر تنش میان اعراب بر بازار ال‌ ان‌ جی

عصر بازار- خاقانی گفت: در سیاست خارجی بهتر است یک صدا از ایران بیرون برود تا کسانی که می خواهند وارد مذاکره شوند و ریسک سرمایه گذاری در پروژه های سرمایه بر مثل ال ان جی را بپذیرند بدانند با چه کسی طرفند.

تاثیر تنش میان اعراب بر بازار ال‌ ان‌ جی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمود خاقانی، کارشناس بین‌المللی نفت درباره ماجرای تنش بین کشورهای عرب منطقه با قطر و بازار نفت اظهار داشت: این تنش ها در کوتاه مدت تاثیری بر بازار نفت ندارد باید صبر کنیم ببینیم نتیجه میانجیگری ها به کجا می رسد.

    او افزود: نکته مهم اینکه آشکار شدن ماجرای اختلاف با قطر به رهبری عربستان بعد از ماجرای حمله تروریستی در لندن بود بنابراین بسیاری از صاحبنظران با دقت و تردید به موضوع نگاه می کنند و اعتقاد دارند که به سرعت نباید وارد نتیجه گیری شد.

    خاقانی تصریح کرد: قطر مرکز بزرگترین پایگاه نظامی امریکا است و از سویی می بینیم که در طول جنگی که امریکا در خلیج فاریس برای بازپس گیری کویت از صدام و حمله به عراق راه انداخت از ستاد فرماندهی که سالهای پیش در قطر به طور سری راه انداخته بود استفاده کرد بنا بر این ماجرای اعراب و قطر و مواضع امریکا فعلا مبهم است و اینکه ترامپ از عربستان در مقابله با قطر حمایت کرده مورد سوال است و باید گفت که یک بازی خاص سیاسی است.

    او در ادامه با اشاره به تاثیر این تنش ها در بازار نفت خاطرنشان کرد: قطر در حال حاضر 30 درصد صادرات گاز مایع را دارد اما دلیل نمی شود که بدون گاز قطر دنیا دچار بحران می شود.

    این تحلیلگر بازار انرژی گفت: اخیرا کشور استرالیا  با پروژه ال ان جی وارد بازار شده بنا بر این قطر در مقام مقایسه با سرمایه گذاری که در صنعت ال ان جی کرده است و قیمتی که بازار می پردازد با مشکلات عدیده مواجه است.

    او در ادامه با اشاره به ورود ایران به بازار ال ان جی اظهار داشت: ورود ایران به این بازار سرمایه گذاری عظیمی می خواهد  و به راحتی میسر نیست بویژه اینکه علیرغم اظهارات رهبری مبنی بر لزوم یکصدایی  در سیاست خارجی می بینیم که مخالفت هایی در داخل کشور نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی وجود دارد.

    خاقانی تاکید کرد: در سیاست خارجی بهتر است یک صدا از ایران بیرون برود تا کسانی که می خواهند وارد مذاکره شوند و ریسک سرمایه گذاری در پروژه های سرمایه بر مثل ال ان جی را بپذیرند بدانند با چه کسی طرفند اما می بینیم که به این موضوع توجه نمی شود و برخی اظهار نظرهای غیر قابل قبول مطرح می کنند و این کارشکنی ها در حالی است که ورود به تجارت و صادرات گاز و ال ان جی سرمایه خارجی و تعامل با دنیا را می طلبد.

    برچسب ها