عصر خودرو

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده:

فراخوان سازمان بورس، هوشمندانه و سازنده است

عصر بازار- فراخوان سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی دستورالعمل های قانونی بسیار بجا، شایسته و نشان دهنده اشراف کامل مدیران و مسولان در سازمان بورس نسبت به مسایل حاکم بر بازار سرمایه است.

فراخوان سازمان بورس، هوشمندانه و سازنده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فردین آقابزرگی  مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در خصوص فراخوان بازار سرمایه برای اصلاح دستورالعمل های قانونی گفت:دیدگاه سازمان بورس به عنوان مقام ناظر و متولی بازار سرمایه ایران درخصوص بازنگری و اصلاح رویه توقف نمادهای معاملاتی و نحوه انتشار اطلاعات از سوی ناشرین ، حرکتی سازنده و بسیار باارزش است.

    وی این تصمیم را پس از تهیه ، تدوین و تصویب قانون بازار اوراق بهادار درسال 84 یکی از اثرگذارترین عملکردهای مسولین در حوزه بازار سرمایه دانست و تاکید کرد: در این شرایط مطالعات تطبیقی وضعیت بورس در داخل کشور ما در مقایسه با تجربه سایر کشورها همواره باید مورد توجه باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حساسیت موضوع و چالش هایی که اجرای این تصمیم ها می تواند دربرداشته باشد، نکاتی را مطرح کرد و گفت: اصولا توقف نماد معاملاتی بدلیل ابهام در ارائه اطلاعات و یا تغییرات ایجاد شده در وضعیت مالی ناشران، این ذهنیت را ایجاد می کند که بازبودن نماد معاملاتی و یا بازگشایی نمادهایی که بسته بودند، به منزله عدم وجود ابهام است.

    وی با تاکید بر اینکه اساسا توقف نماد معاملاتی راهکار مناسبی برای مجاب کردن شرکت ها برای ارائه اطلاعات مالی نیست، افزود: بازنگری در رویه های معمول باید همواره در جریان باشد .

    مدیر عامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به موضوع مهم دیگر این فراخوان در ارتباط با ارائه اطلاعات از سوی ناشران گفت: در دو سال گذشته ارائه اطلاعات از سوی ناشران و ارتباط آن با قیمت سهام تاحدودی متفاوت تر از سال های پیش نمود داشته است . در 2 سال گذشته شرکت های زیادی بوده اند که با تغییرات با اهمیت در پیش بینیEPS  مدتی متوقف بوده و سپس بعد از بازگشایی با اقبال خاصی متاثر از درصد تغییر در پیش بینی ( مثبت و منفی) مواجه نشده اند و این موضوع موید این است که اساسا کلیه تغییرات قیمت سهام به تغییرات در پیش بینی سود بستگی ندارد و یااینکه قبل از توقف نماد معاملاتی اطلاعات به نحوی در قیمت سهم خود را نشان داده و تاثیر گذاشته است .

    آقابزرگی در ادامه با تاکید بر اینکه این فراخوان بسیار بجا، شایسته و نشان دهنده اشراف کامل مدیران و مسولان در سازمان بورس نسبت به مسایل حاکم بر بازار سرمایه است، اظهار داشت: باید درنظر داشته باشیم که زمان اخذ تصمیم و اجرایی کردن تصمیمات نیز در این بین بسیار با اهمیت است و لازم است همواره و بدون انقطاع رویه های موجود را بررسی و به دور از مصلحت اندیشی نسبت به اصلاح آنها اقدام کنیم.

    برچسب ها