عصر خودرو

نگاه پوند به انتخابات پارلمان بریتانیا

عصر بازار- پنجاه و هفتمین انتخابات پارلمان بریتانیا که قرار بود در ۷ مه ۲۰۲۰ برگزار شود به درخواست دولت محافظه کار ترزا می در ۱۹ آوریل امسال، روز پنجشنبه ۸ ژوئن ۲۰۱۷ به صورت زودهنگام برگزار شد که نتایج رای گیری انتخابات ۶۵۰ نماینده پارلمانی سرنوشت سیاسی پنج سال آینده بریتانیا را رقم می زند و آخرین انتخابات سراسری پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که مارس ۲۰۱۹ روند آن آغاز می گردد، باشد.

نگاه پوند به انتخابات پارلمان بریتانیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، از 650 حوزه‌ی انتخابیه، هر حوزه دارای یک کرسی در مجلس عوام (مجلس سفلی) است وپس از انتخابات از رهبر حزب برنده یا رهبر ائتلافی که توانسته باشد اکثریت را با خود همراه سازد توسط ملکه بریتانیا دعوت می شود تا نخست‌وزیر بریتانیا شود و دولت خود را تشکیل دهد.

    نتایج منتشر شده نشان می‌دهد پارلمان جدید معلق خواهد بود چراکه خانم ترزا می، نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار که در پارلمان قبلی اکثریت را در اختیار داشت، در کسب اکثریت شکست خورده است و برای باقی ماندن در قدرت مجبور به ائتلاف است.

    این اتفاق باعث کاهش تقاضای پوند در معاملات جهانی شده است و کاهش تقاضا منجر به افزایش حجم عرضه و ثبت رقم 1.26346 شده است. انتظار ما برای کوتاه مدت پس از این کاهش، اصلاح قیمتی است ولی همچنان تمایلات کاهشی بازار مشاهده می شود و احتمال کاهش مجدد قیمت تا سطوح کف اواخر فروردین ماه سال جاری در میان مدت قوی می باشد.

    در ائتلاف دو یا چند حزب با توافق هم دولت را تشکیل می دهند و پست‌های وزارتی را تقسیم می کنند اما اگر دولت بتواند اعتماد مجلس عوام را جلب کند و در مقابل رای عدم اعتماد مخالفان خود آرای مورد نظر را بدست آورد، ائتلاف تنها گزینه ممکن نخواهد بود و قانون خاصی برای تعیین توافق دو یا چند حزب وجود ندارد.

    با وجود شرایط حاکم جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر خواهان استعفای خانم می شده است که باعث کاهش 2.37 درصدی ارزش پوند و ثبت رقم شده است اما خانم می گفته است اکنون کشور به ثبات نیاز دارد و او کناره‌گیری نخواهد کرد که رشد 1.53 درصدی مجدد پوند را رقم زده است که تمایلات بازار برای اصلاح قیمتی را نشان می دهد.

     

    نویسنده: احرام شاه محمدی، کارشناس و تحلیل گر بازار طلا، سکه و ارز
    برچسب ها