عصر خودرو

بورس منتظر خبر کاهش نرخ سود بانکی

عصر بازار- طبق نظر کارشناسان بازار سرمایه منتظر کاهش نرخ سود بانکی و بازگشت نقدینگی به این بازار طی هفته های آینده است.

بورس منتظر خبر کاهش نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شهبازی کارگزار بورس با بیان اینکه برگزاری مجامع ازجانب برخی شرکت ها باعث شد که تالار شیشه ای بورس تهران روند کندی را در هفته جاری طی کند، گفت: بازار در هفته ای که گذشت دو روز تعطیل بود و در روزهای کاری هم بازار کم حجمی را شاهد بودیم و حجم معاملات مثل هفته های گذشته پایین بوده است.

    استاندارد کردن صورت های مالی براساس گزارشگری بین المللی یکی از خبرهای مهم این هفته بورس بود.
    حسینی مقدم معاون ناشران بورس در این خصوص گفت: شرکت های بیمه ای بزرگی که در نزد بورس تهران هستند نگاه محافظه کارانه ای را در گرفتن ذخایر لازم در سال های گذشته انجام دادند و برخی در صورت های مالی آنها هم که اشاره شده این ذخایر مازاد بر شرایط احتمالی گرفته شده است.
    وی ادامه داد: اگر تغییرات مورد نظر در صورت های مالی شرکت های صورت بگیرد برای صنایع بیمه که در بورس تهران هستند تاثیرات منفی ندارد.
    خبر ادغام بانک ها که سبب نزدیک شدن صورت های مالی آنها به استانداردهای بین المللی است به بازار سرمایه کمک می کند.
    حاجی کرم کارگزار بورس گفت: ادغام بانک ها به نفع سپرده گذاران است و اگر اوضاع بانک ها خوب شود کسانی را که نماد بانکی در بورس دارند ، در شرایط بهتری قرار می دهد.
    صنعت لاستیک و پلاستیک با در اختیار داشتن 10 درصد بازار در این هفته پیشرو بودند.
    روح بخش کارشناس بورس گفت: محصولات شیمیایی 9 درصد و فلزات اساسی 8 درصد بازار را در اختیار داشته است و به نوعی این 3 صنعت 27 درصد گردش معاملات را در هفته جاری در اختیار داشته اند.
    شاخص بورس با افت 535 واحدی در روز آخر کاری و با ایستادن بر روی رقم 79 هزار و 758 واحد در هفته جاری به کار خود پایان داد.
    طبق نظر کارشناسان بازار سرمایه منتظر کاهش نرخ سود بانکی و بازگشت نقدینگی به این بازار طی هفته های آینده است.

    برچسب ها