عصر خودرو

رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد

نصب صندوق‌ مکانیزه فروشگاهی در انتظار ابلاغ آئین‌نامه دولت

عصر بازار- رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هنوز مجری طرح اجرای صندوق مکانیزه‌ فروشگاهی مشخص نشده، گفت: با ابلاغ آئین‌نامه دولت؛ حدود و ثغور چگونگی اجرای طرح مشخص می‌شود.

نصب صندوق‌ مکانیزه فروشگاهی در انتظار ابلاغ آئین‌نامه دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی فاضلی در مورد نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی گفت: برای انجام این کار و مشخص شدن حدود و ثغور این طرح، منتظر ابلاغ آئین‌نامه دولت هستیم.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مجری نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در صورت ابلاغ آئین‌نامه مشخص خواهد شد، افزود: اتاق اصناف ایران آمادگی کامل برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش در فروشگاه‌ها و شفاف‌سازی مالیاتی را دارد، اما فرآیند آن باید مشخص شود.

    وی افزود: هر زمان که آئین‌نامه مذکور ابلاغ شود، اتاق اصناف ایران به عنوان مجری معرفی شود، می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه طرح را اجرایی کند.

    فاضلی بیان داشت: در حال حاضر لایحه نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در کمیسیون اقتصاد مجلس در حال بررسی است که امیدواریم به زودی مصوب شود.

    رئیس اتاق اصناف ایران گفت: امکان تهیه 100 درصدی صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی از تولیدات داخلی فراهم است و اگر اتاق اصناف ایران به عنوان مجری طرح انتخاب شود، یقینا از منابع و تولیدات داخلی برای این کار استفاده می‌کنیم.

    وی افزود: بازرسی‌های صنوف با اجرای طرح صندوق مکانیزه فروش مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه‌های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر می‌شود.

    براساس این گزارش: موضوع مجهز شدن واحدهای صنفی کشور به صندوق مکانیزه فروش در راستای شفاف‌سازی عملکرد مالی اصناف در دولت دهم و در چارچوب بندهایی از قانون پنجم توسعه در نظر گرفته شد.

    در ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه با توجه به هماهنگی به عمل آمده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی کشور در مورد تعیین اولویت صاحبان مشاغل برای نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه صندوق مکانیزه فروش، اصناف مکلف به استفاده از این صندوق‌ها که دارای سیستم نرم افزار فروشگاهی و صدور فاکتور الکترونیکی یا همان صورتحساب فروش مطابق شرایط اعلام شده در دستورالعمل موضوع ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده 169 قانون مالیات مستقیم شده‌اند.

    برچسب ها