عصر خودرو

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار:

اتصال بورس های ایران و هند محقق شد

عصر بازار- کابینه دولت هند روز پنجشنبه یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی میان سازمان های بورس و اوراق بهادار هند و ایران را تایید کرد.

اتصال بورس های ایران و هند محقق شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در این رابطه عنوان کرد: این تفاهم نامه پیرو توافقی است که طی سفر ریاست وقت نهاد ناظر بازار سرمایه هندوستان به ایران حاصل شد.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و نهاد ناظر بازار سرمایه هند که در جلسه کابینه دولت هند با حضور'نارندرا مودی' نخست وزیر این کشور تایید شد، همکاری های دو کشور در خصوص مسائل مربوط به بازار سرمایه گسترش خواهد یافت.

    یاسر فلاح با بیان اینکه تمرکز اصلی این تفاهم نامه اتصال بورس های دو کشور به ویژه بورس های کالایی است، عنوان کرد: به واسطه این تفاهم نامه بورس های کالای ایران و هند با همکاری دوجانبه موضوع صادرات قیر را در دستور کار خود قرار می دهند.

    مشاور رییس سازمان بورس تاکید کرد:  یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه صادرات قیر از طریق بورس کالای ایران به کشور هند است. پس از امضای این تفاهم نامه هندوستان به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان قیر ایران می تواند قیر خریداری شده را از طریق بورس کالای ایران با ضمانت کیفیت و تحویل بالاتری دریافت کند.

    فلاح در پایان با اشاره به حمایت کامل سفیر هندوستان از این تفاهم نامه عنوان کرد: سوراب کومار در بازدید از سازمان بورس اذعان داشت به طور کامل از تفاهم نامه سازمان بورس ایران و هند حمایت خواهد کرد و معتقد بود که اتصال بازارهای سرمایه هند و ایران می تواند برای هر دو طرف سودمند باشد.

    یاد آور می شود نهاد ناظر هند یکی از اعضایی است که تغییر عضویت سازمان بورس ایران را در آیسکو بررسی می کند و این تفاهم نامه می تواند موقعیت بازار سرمایه ایران در آیسکو را ارتقا دهد.

    برچسب ها