عصر خودرو

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران تشریح کرد:

بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته ای که گذشت و پیش بینی آینده بازار

عصر بازار- شاخص بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت با ۰.۱ دهم درصد افت از رقم ۸۰.۵۱۳ به رقم ۷۹,۷۵۹ رسید.

بررسی وضعیت بازار سرمایه در هفته ای که گذشت و پیش بینی آینده بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران و مدرس دانشگاه  ضمن بیان مطلب فوق گفت: بخش عمده ای از افت بورس در این هفته به دلیل حوادث روز چهارشنبه گذشته بود. در واقع این روز منفی ترین روز بازار سرمایه در سال جاری بوده که در آن شاخص های بازار سرمایه منفی شدند.

    این استاد دانشگاه ادامه داد: در یک سال گذشته اتفاقاتی مانند کاهش و افزایش قیمت جهانی نفت، بازگشایی نماد ها پس از توقف طولانی مدت، موضوع ترامپ در انتخابات آمریکا، بازگشایی نمادهای بانکی، ورود به فصل مجامع شرکت ها، ورود به فصل تسویه اعتباذی کارگزاران، ایجاد تغییراتی در صندوق های سرمایه گذاذی با درآمد ثابت، انتخابات ریاست جمهوری ایران و ... مواردی بودند که موجب تحت تاثیر قرار دادن کلیت بازار سرمایه شدند اما به جز عامل نفت تقریبا اکثر موارد تاثیرات هیجانی کوتاه مدت محسوب می شوند.
    وی در این خصوص ادامه داد: باید علت تاثیر این اخبار بر بازار سرمایه در سال های گذشته را مورد بررسی قرار داد تا رفتارهای هیجانی از واکنش های بنیادی متمایز گردند.

    به گفته بهنام بهزادفر بروز رفتارهای هیجانی در پی انتشار خبر روز چهارشنبه اثرات کوتاه مدت و زودگذری بر معاملات بازار سرمایه دارد.
    مدیر امور اعضای کانون کارگزاران در تحلیل آینده بازار سرمایه گفت: در پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت انتظار می رود در کوتاه مدت افت روز چهارشنبه بازار سرمایه جبران شود و در میان مدت هم در فصل مجامع که تا پایان تیر ماه ادامه دارد، بازار حرکت شارپ نزولی نداشته باشد.
    وی افزود: محرک های رشد بازار سرمایه در حال حاضر، کاهش نرخ سود بانکی، افزایش نرخ رشد اقتصادی کشور، افزایش معقول نرخ ارز و گزارشات مثبت شرکت ها می تواند باشد و پیش بینی می شود که تغییرات آرامی داشته باشند، و این فرآیند برای روند میان مدت بازار سرمایه نیز صادق خواهد بود.
    این استاد دانشگاه در پایان با بیان که پیش بینی می شود معاملات در هفته پیش رو با آرامش و تعادل انجام شود تاکیدکرد: هیجان زدگی آفت بازار سرمایه است و بر این اساس در شرایط بحرانی لازم است تا سهامداران خبرها را از منابع موثق پیگیری کنند و عجولانه اقدام به فروش سهام نکنند.

    برچسب ها