عصر خودرو

سهم بازار ایران از تولید کاتد مس جهان به ۱.۸ درصد خواهد رسید

عصر بازار- بنابر برنامه ۵ ساله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، میزان پروژه‌های، رشد ۱۰ برابری خواهد داشت. در نتیجه برنامه‌های اکتشافی سازمان و پروژه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید مس تصفیه شده کشور تا سال ۱۳۹۸، سهم ۱.۸ درصدی از تولید کل جهان را به‌خود اختصاص خواهد داد.

سهم بازار ایران از تولید کاتد مس جهان به ۱.۸ درصد خواهد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اخبار فلزات، ایران با تولید متوسط سالانه حدود 200 هزار تن مس تصفیه شده، سهم حدود 0.9 درصدی از تولید کل جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

    تولیدکننده اصلی مس تصفیه شده از کنسانتره در ایران شرکت ملی صنایع مس است که با در دست داشتن حجم قابل توجهی از ذخایر مس کشور، توانایی اجرای پروژه‌های اکتشافی بسیاری را دارد.

    با توجه به برنامه 5 ساله سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران که تمرکز بر افزایش سرمایه‌گذاری اکتشافات معدنی تا 10 برابر سطح موجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که ایران تا سال 1398، سهمی حدود 1.8 درصد از تولید مس کل جهان را در دست داشته باشد.

    تولید کل مس تصفیه شده ایران در سال گذشته، حدود 193 هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال 1398، رشد قابل توجهی داشته باشد.

    پس از اتمام پروژه‌های در دست اجرای شرکت ملی صنایع مس ایران، پیش‌بینی می‌شود که تولید مس کشور تا سال 1398 با رشد 130 درصدی همراه باشد. طبق برنامه پروژه‌های توسعه و افزایش ظرفیب ذوب و پالایش، ایران توان دست‌یابی به چنین سطحی از تولید مس تصفیه شده تا سال 1398 دارد؛

    یادآور می شود این رشد 130 درصدی تولید مس تصفیه شده به اجرای پروژه احداث و بهره‌برداری کارخانه تولید اسید سولفوریک و همچنین صنایع پایین‌دست اسید سولفوریک بستگی دارد.

    برچسب ها