عصر خودرو

ارزش ریال قطر در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود رسید

عصر بازار- بر اساس آمارهای موسسه تامسون رویترز، ارزش هر دلار آمریکا به ۳.۶۵۱۷ ریال قطر رسیده که بالاترین رقم از جولای ۲۰۰۵ تاکنون است.

ارزش ریال قطر در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به  نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نگرانی ها در مورد تاثیرات بلندمدت اقتصادی تنش دیپلماتیک میان قطر با همسایگان عرب حاشیه خلیج فارس موجب شده تا ارزش ریال قطر در برابر دلار آمریکا به پایین ترین رقم در طی 11 سال گذشته برسد.

    بر اساس آمارهای موسسه تامسون رویترز، ارزش هر دلار آمریکا به 3.6517 ریال قطر رسیده که بالاترین رقم از جولای 2005 تاکنون است. بانک مرکزی قطر ارزش ثابت ریال این کشور در برابر دلار آمریکا را معادل 3.64 دلار تعیین کرده و این ارزش گذاری ثابت موجب می شود تا واحد پولی قطر از نوسانات شدیدتر در امان بماند.

    یک مقام بانک مرکزی قطر گفته، قطر ذخایر ارزی فراوانی دارد که در صورت نیاز می تواند برای تقویت پول ملی خود از آنها استفاده کند.

    در طی روزهای گذشته کشورهای عربی به رهبری عربستان، با متهم کردن دولت قطر به حمایت از گروه های تروریستی، تمامی روابط دیپلماتیک و کنسولی و همچنین روابط دریایی، زمینی و هوایی خود با این کشور را قطع کرده اند.

    برچسب ها