عصر خودرو

پوند انگلیس در واکنش به نتیجه انتخابات این کشور ۲ درصد ارزان شد

عصر بازار- در حالی که نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس نشان می دهد که حزب محافظه کار حاکم اکثریت مجلس عوام را از دست داده است، ارزش پوند انگلیس امروز حدود ۲ درصد کاهش یافت.

پوند انگلیس در واکنش به نتیجه انتخابات این کشور ۲ درصد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی انگلیس نشان می دهد که حزب محافظه کار حاکم اکثریت مجلس عوام را از دست داده است، ارزش پوند انگلیس امروز حدود 2 درصد کاهش یافت.

    موسسات پیش بینی کننده انگلیس شامل بی بی سی، اسکای و آی تی تی همگی پیش بینی کردند که هیچ حزبی اکثریت را در پارلمان آینده انگلیس در اختیار نخواهد داشت و این بدان معناست که تا قبل از آغاز مذاکرات سخت و پیچیده خروج از اتحادیه اروپا در ده روز آینده، امکان تشکیل دولت انگلیس وجود ندارد. بر اساس پیش بینی بی بی سی حزب محافظه کار در انتخابات دیروز 318 کرسی پارلمان را کسب کرده است که کمتر از 326 کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت پارملان و تشکیل دولت است. بدین ترتیب ماندن ترزا می در سمت نخست وزیری انگلیس در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

    ویراج پاتل، استراتژیست بازار ارز در موسسه آی ان جی گروپ لندن گفت: «پارلمانی که هیچ حزبی اکثریت را در آن ندارد، بدترین سناریو برای پوند است، زیرا این وضعیت موجب ایجاد بلاتکلیفی سیاسی می شود... تایید نهایی اینکه هیچ حزبی اکثریت را کسب نکرده و ناتوانی از تشکیل دولت در طی چند روز آینده بدان معناست که ارزش پوند ممکن است تا 1.24 در برابر دلار کاهش یابد.»

    کاهش استرلینگ روز پنجشنبه و از زمانی آغاز شد که اولین پیش بینی ها از پیروزی کم رنگ حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه منتشر شد و این کاهش در روز جمعه نیز تداوم داشت.

    در حالی که تکلیف تنها 100 کرسی از 650 کرسی مجلس عوام هنوز مشخص نشده، رقابت هنوز ادامه دارد. حتی اگر محافظه کاران بیشترین کرسی را در میان احزاب رقیب به دست بیاورند، آنها باز هم باید برای تشکیل دولت با سایر احزاب دست به ائتلاف بزنند و این در حالی است که کمتر از دو هفته تا زمان شروع مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است.ارزش پوند انگلیس از ژوئن 2016 تاکنون یعنی بعد از تصمیم مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، حدود 15 درصد کاهش داشته است.

    برچسب ها