عصر خودرو

تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کلید خورد + سند

عصر بازار- بر اساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، با هدف حمایت از تولید؛ تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای کوچک و متوسط تنفیذ شد.

تقسیط بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کلید خورد + سند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، تسهیلات مالیاتی همچون پلکانی و تقسیط بدهی مالیاتی در جهت  حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مصوب سال 95، در سال جاری نیز تنفیذ شد.

    با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و در راستای تسهیل و رفع موانع تولید و نامگذاری سال 95 به سال اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل و پیرو شماره 05-95-200 مورخ 95/1/28 بدینوسیله مقرر شده بود:
    ادارات کل مالیات موظفند بدهی مالیات قطعی شده آن دسته از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دارای مجوز فعالیت از مراجع ذی ربط که از طریق کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانها برای دریافت تسهیلات به بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز معرفی می شوند را به صورت پلکانی طبق برنامه مشخص در حداکثر زمان ممکن قانونی تقسیط و ظرف مدت یک هفته نسبت به صدور گواهی موضوع تبصره یک ماده 186 قانون مالیات های مستقیم برابر مقررات اقدام نمایند.

    ضمنا لازم به توضیح است واحدهای تولیدی فوق مکلفند صورتهای مالی که به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه نموده اند را برای اخذ تسهیلات به بانکها و موسسات مالی و اعتباری مجاز ارائه نمایند.

    نظر به اجتناب از مکاتبات متعدد و اتلاف وقت مودیان با توجه به اختیار جاصل از ماده 167قانون مالیات های مستقیم، اختیارات مربوط به تقسیط بدهی های مودیان مذکور در بند (1) بخشنامه به ادارات کل امور مالیاتی تفویض می گردد.

    بدیهی ست انجام تقسیط بدهی مودیان فوق فارغ از تقسیط های قبلی و در راستای مفاد ماده اخیر الذکر امکان پذیر می باشد.

    برچسب ها