عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده

بورس تهران و فرابورس پر بازده ترین بورس‌ها در دنیا بوده‌اند

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری‌ بانک آینده گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۴ بورس تهران و فرابورس کمترین کاهش شاخص و پربازده‌ترین بورس در دنیا بوده اند.

بورس تهران و فرابورس پر بازده ترین بورس‌ها در دنیا بوده‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار عصربازار با اشاره به اینکه قسمت بزرگی از حجم معاملات و تنوع، شرکت‌هایی که در چندماه گذشته سهام‌شان معامله شده تمرکز و مربوط به چند سهم خاص بوده است، افزود: اما طی چند روز گذشته شاهد توزیع حجم معاملات بر روی سهام شرکت‌های مختلف هستیم. بنابراین این توزیع خوشایند و مطلوب است و نشان از وسیع شدن بازار دارد.
    به گفته وی، پیش از این و چند ماه گذشته معمولا در یک روز به طور مثال از 100 میلیارد تومان معاملات، 40 میلیارد تومان آن مربوط به چند نماد خاص بود و معاملات در همین چند سهم انجام می‌شد.
    آقابزرگی با بیان اینکه، کاهش پی در پی قیمت‌ها و تصمیمات سیاسی در کناراعلام بسته حمایتی باعث رشد شاخص بورس طی چند روز پیش شده است، اضافه کرد: انتظار نداریم شاخص با شیب تند و پیوسته کاهش پیدا کند. همچنین در این شرایط کاهش بیشتر قیمت سهام و شاخص توجیح ندارد و اکنون یک توازن در تمامی بخش‌های اقتصاد کشور شکل گرفته است.
    مدیرعامل کارگزاری‌ بانک آینده به صحبت‌های رئیس جمهور و بسته حمایتی دولت برای بورس اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل کاهش قیمت سهام رغبتی برای عرضه وجود ندارد. همچنین گمانه زنی‌هایی در خصوص بسته پیشنهادی دولت وجود دارد که شاید از محل صندوق ذخیره یا امکانات بالقوه دیگر نقدینگی به جامعه و به تبع آن به بازار سرمایه وارد شود.
    وی افزود: ورود نقدینگی از طریق بازار پول و کاهش نرخ سود بانکی که از برنامه‌های دولت است، می‌تواند نسبت P/E در بورس را توجیح پذیرتر کند چون بین نرخ سود بانکی و P/E رابطه معکوسی وجود دارد و با پایین آمدن سود بانکی P/E افزایش می یابد.
    آقابزرگی جدی‌تر شدن فضای مناسبات سیاسی کشور با دنیا و تصویب جزئییات و کلیات برجام در مجلس با سرعت بالا را باعث تسریع ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور دانست و اظهار کرد: ورود سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید با دقت عمل انجام شود و نباید بی محابا در‌های اقتصاد کشور را برای ورود خارجی‌ها باز گذاشت.
    مدیرعامل کارگزاری‌ بانک آینده تشریح کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی‌ها و خواسته‌های آنها باید به دقت کنترل شود تا به ایجاد انحصار و مطالبات نا‌ به‌جا منتهی نشود.
    وی بیان کرد: ورود سرمایه‌گذاران خارجی از طریق ایرانیان خارج از کشور و کسانی که با فرهنگ آنها آشنا هستند به ایران انجام می‌شود. بنابراین این امر نباید منتهی به راه افتادن جریان مشکوک به پول‌شویی در کشور شود و ایران نباید هرگز چنین موضوعی را بپذیرد.

    برچسب ها