عصر خودرو

مهدی طحانی:

عبور از رفتارهای هیجانی با حمایت حقوقی ها

دلار در "منطقه آرامش" قرار گرفته است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه، پیامدهای حوادث تروریستی اخیر در کشور را بر بازار سرمایه گذرا و کوتاه مدت دانست و گفت: با فرو نشستن غبارها در حواشی این اتفاقات، آرامش به بازار برخواهد گشت .

عبور از رفتارهای هیجانی با حمایت حقوقی ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی طحانی  اثرات کوتاه مدت حوادث تروریستی بر بازار را طبیعی خواند و گفت: در همه جای دنیا وقتی حوادث تروریستی و دیگر ناامنی ها  رخ می دهد،  با توجه به اینکه در لحظات اولیه، ابعاد و پیامدهای آن مشخص نیست و از طرفی سرمایه هم بسیار ترسو است فعالان بازارها سعی می کنند دارایی های خود را به نقد شونده ترین حالت ممکن تبدیل کنند.

    وی با اشاره به قدرت نقدشوندگی بالای سهام افزود: برخی سهامداران با استفاده از این ویژگی بازار سهام، در رفتاری هیجانی  اقدام به فروش برخی دارایی هایی خود کردند که این کار افت موقتی شاخص را رقم زد .

    مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه افزود: اما نکته ای که در حال حاضر وجود دارد این است که بعد از این حادثه خیلی ها منتظر بودند ببینند واکنش دلار در بازارها به چه صورتی خواهد بود که  تا اینجای کار معلوم شد دلار واکنش خیلی خاصی نداشته و در منطقه آرامش قرار گرفته است .

    طحانی ادامه داد: چنین حوادثی در بازار عرضه ما از نظر اقتصادی مدیریت شده است؛  یعنی نتوانسته  بر اقتصاد ایران در قسمت ارزی تأثیر منفی جدی بگذارد؛ با این حال، ادامه این روند در دیگر بازارها به ویژه در بازار سرمایه بسیار مهم است.

    وی افزود: به نظر می رسد  می شود در این مرحله با یک تلاش و همت جمعی از  بازار صیانت کرد. در واقع در درجه اول بزرگان بازار، دولتی ها و  حقوقی ها باید از بازار سرمایه حمایت کنند و از ریزش بیشتر قیمت ها که با هیجان مردم همراه بوده ، در روزهای آتی جلوگیری کنند. طبیعی است که بعد از فرونشستن غبارها ، سرمایه گذاران حقیقی نیز  که سرمایه های کوچکتری دارند بهتر می توانند بنشینند و با تعقل بیشتر از دارایی های خود محافظت کنند.

    برچسب ها