عصر خودرو

لاکچری‌ها هم دیگر در یورو سود نمی‌کنند

عصر بازار- یورو باعث ترس سرمایه گذاران در بازارهای اروپایی شده و تئوری های سنتی که توجیه می کرد این ارز رشد می کند،در هم شکسته است؛حالا سرمایه گذاران لاکچری خیلی ثروتمند هم با سودهای کم مواجه شده اند.

لاکچری‌ها هم دیگر در یورو سود نمی‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، این پیش بینی را استراتژیست های دویچه بانک ارایه کرده د،آنهم درست بعد از آنکه یورو در مقابل دلار 7 درصد کاهش نشان داد.

    جورج سارولس استراتژیست دویچه بانک دریادداشتی نوشت که اتفاق های مهمی در ماه های اخیر در حوزه یورو رخ خواهد داد،موجب کاهش نرخ برابری یورو با دلار شده و کاهش قیمت هارقم خواهد خورد.د

    ر مدل همبستگی ارز بانکی اروپایی فاکتورهایی مثل تفاوت نرخ بهره،عملکرد نسبی بازارهای سهام و گسترش اوراق قرضه مطرح است که حالا چراغ قرمز روشن برای سوددهی بانکها هم روشن شده است.

    در سه ماهه گذشته دوباره  دلار کارایی ارز یکپارچه بین کشورهای اروپایی را زیر سئوال برده است. فاکتورهایی که در گذشته برای رام کردن دلار مثل سالهای 2014 و 2007 بکارگرفته می شد،دیگر پاسخگو نیست.پیش بینی ها حکایت از آن دارد که با گسترش یان جریان نابرابری ارزها میزان سرمایه گذاری خارجی کاهش خواهد یافت و اوراق قرضه بیشتری روانه بازارها به دلیل افزایش ریسک اقتصادی خواهد شد.

    موسسات مطالعاتی برخی بانکها مثل جرمن بانک و مورگان استلی پیش بینی سود سرمایه گذاری خود را کاهش داده اند.

    سارولس می نویسد:جریانهای خاصی در اقتصاد اروپا نفوذ کرده اند که سبب شده رشد صعودی یورو متوقف شود.

    برچسب ها