عصر خودرو

وزیر نفت پاکستان:

واردات گاز مایع از قطر ادامه می یابد

عصر بازار- اگرچه دولت پاکستان هنوز موضع رسمی خود را درباره قطع روابط عربستان با قطر اعلام نکرده، اما وزیر نفت این کشور روز پنجشنه با اعلام اینکه پاکستان واردات گاز مایع از قطر را ادامه خواهد داد، موجب شد تا غبار ابهام از فضای روابط اسلام آباد-دوحه کنار برود.

واردات گاز مایع از قطر ادامه می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاهد خاقان عباسی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور برای تامین نیاز خود به انرژی و کاهش میزان قطعی برق، به واردات گاز مایع (ال.اِن.جی) از قطر ادامه خواهد داد.
    همزمان با قطع روابط عربستان با چند کشور هم پیمان آن با قطر، رسانه های پاکستانی در خبری به نقل از رویترز اعلام کردند که سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته روابط پاکستان و قطر ادامه خواهد یافت.
    اما 'نفیس زکریا' سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا، این خبر رویترز را تکذیب کرد و گفت: فعلا قصد نداریم چیزی در این زمینه اعلام کنیم و نیازی به صدور بیانیه در خصوص نمی بینیم. هرگونه تصمیم پاکستان در خصوص روابط با کشورها از طریق بیانیه رسمی وزارت خارجه اعلام می شود و گزارش رسانه ها نمی تواند ملاک قرار گیرد.
    پاکستان سال گذشته قرارداد واردات گاز مایع از قطر به ارزش بیش از 16 میلیارد دلار و برای مدت 15 سال امضا کرد و بلافاصله پس از امضای این قرارداد، واردات گاز مایع را از قطر آغاز کرد و این واردات همچنان ادامه دارد.
    به هر روی، دولت پاکستان از سوی منتقدان داخلی متهم به واردات گاز گران قیمت از قطر است . کارشناسان حوزه اقتصاد پاکستان معتقدند ارزان ترین منبع تامین انرژی برای پاکستان، ایران است و پاکستان نباید بیش از این اجرای قرارداد خط لوله گاز با ایران را به تعویق بیاندازد.

    برچسب ها