عصر خودرو

مدیرکل فرودگاه مهرآباد؛

فرودگاه مهرآباد «شرکت» می‌شود

عصر بازار- مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ۸۹ درصد از اراضی مهرآباد در تصرف سازمان‌ها و ارگان‌ها و فقط ۱۱ درصد آن در اختیار فرودگاه است.

فرودگاه مهرآباد «شرکت» می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی رستمی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه، خود زمینه‌ساز خلق ثروت در جامعه است و می‌توان در آن با توجه بیشتر به نیازهای گروه مشتریان اعم از شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های خدمت‌رسان، مسافران و مراجعان فرودگاه، زمینه کسب درآمد بیشتر را فراهم کرد.

    وی با بیان اینکه توانایی در ایجاد درآمد بستگی به توانایی در خلق و ایجاد ارزش دارد، گفت: هرچه ما بتوانیم ارزش‌های سازمانی را ارتقا دهیم می‌توانیم فرصت‌های خوبی را برای کسب درآمد بیشتر خلق کنیم.

    رستمی با اشاره به گسترش فروش خدمات تخصصی مهندسی در صنعت هوانوردی به عنوان یکی از ارزش های درآمدآفرین گفت: در این حوزه مواردی نظیر تأمین نیروی انسانی متخصص و زمینه‌سازی ارائه خدمات هوانوردی در فرودگاه‌ها، اهمیت بالایی دارد و مهرآباد نیز با برخورداری از نیروهای متخصص زبده و خبره در امر هوانوردی می‌تواند به مرکز صدور خدمات تخصصی تبدیل شود.

    وی تأثیر ارزش‌های سازمانی را در چگونگی افزایش تولید و کاهش هزینه خدمات و ارتقای آن ها در مسیر بهبود رضایت مسافران و دستیابی به استانداردهای روز در فرودگاه‌ها، بسیار مؤثر دانست و افزود: لذا شناسایی نیازهای جدید مطابق با سلیقه‌های متفاوت مسافران و مراجعان فرودگاهی و استفاده از جذابیت‌های صنعت هوانوردی و فرودگاهی فرصتی است که باید به آن نگاه تخصصی‌تری داشت.

    وی با اعتقاد بر اینکه ثروت‌آفرینی در فرودگاه‌ها باید بر پایه مزیت رقابتی بنا شود، گفت: اگر می‌خواهیم ثروت‌آفرینی کنیم باید وارد چرخه رقابت و ارتقای خدمات به بهترین نحو ممکن شویم و با اعتماد به نیروی انسانی متخصص در این صنعت و به کارگیری زیرساخت‌ها و منابع جدید اهرم توسعه حمل و نقل هوایی را به حرکت دربیاوریم.

    رستمی تأکید کرد که حرکت در مسیر رضایت‌مندی و احقاق حقوق شهروندی اصلی‌ترین هدف در بهبود  کسب و کار در صنعت فرودگاهی است و افزود: فرودگاه مهرآباد به عنوان اصلی‌ترین و پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور از بستری مناسب برای ثروت‌آفرینی برخوردار است و باید از این پتانسیل در راستای ارتقای گردشگری و افزایش تجاری‌سازی برای کسب ثروت استفاده کرد. لذا اقداماتی نظیر راه‌اندازی خطوط پروازهای خارجی در سطوح ویژه (VIP) به دلیل موقعیت جفرافیایی مناسب این فرودگاه می‌تواند کارساز باشد.

    مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه 89 درصد از اراضی مهرآباد در تصرف سازمان‌ها و ارگان‌ها و فقط 11 درصد آن در اختیار فرودگاه است، گفت: آزادسازی زمین‌های فرودگاه مهرآباد باعث ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌شود و با تحویل گرفتن این اراضی می‌توانیم در دو بخش هوانوردی و غیرهوانوردی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، ‌ افزایش پروازها، احداث پارکینگ هواپیما و ترمینال و مجموعه‌های خدماتی فرصت‌های کسب ثروت و درآمد را ایجاد کنیم.

    رستمی بیان کرد فرودگاه مهرآباد با داشتن بیش از 350 پرواز روزانه و جابجایی حدود 17 میلیون مسافر در سال به عنوان یک بنگاه اقتصادی نقشی اساسی در توسعه اقتصادی و کسب درآمد و ثروت‌آفرینی دارد.

    وی گفت: اکنون فرودگاه مهرآباد تا حدودی روزهای سخت قبل و کمبودهای زیرساختی خود را پشت سر گذاشته است و با ساخت ترمینال 85 هزار متر مربعی و افزایش موقعیت پارکینگ‌های هواپیماها و مکانیزه کردن ارائه خدمات مسافری فرودگاهی، با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد می‌تواند به آینده خود در توسعه اقتصادی و درآمدزایی امیدوار باشد.

    رستمی ایجاد شرکت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را به منظور مدیریت یکپارچه و چابک‌سازی مقررات و آزادسازی‌ها و در نهایت تبدیل مهرآباد به شهر فرودگاهی را امری مهم و مؤثر عنوان کرد که باید در مورد آن تصمیمات نهایی گرفته شود.

    برچسب ها