عصر خودرو

عضو هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه:

بازار به قیمت های منطقی خود بر می گردد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رویدادهای تروریستی امروز، چهارشنبه ۱۷ خردادماه، توصیه کرد: فعالان بازار سرمایه از رفتارهای هیجانی بپرهیزند و با رفتارهای منطقی خود به بازگرداندن ثبات به بازار کمک کنند.

بازار به قیمت های منطقی خود بر می گردد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، احسان رضاپور عضو هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه، با اشاره به حملات تروریستی که امروز  در تهران اتفاق افتاد و منجر به واکنش منفی در بازار سرمایه شد، اظهار داشت: طبیعی است که بر اثر پیش امدن چنین اتفاق هایی بازار هیجان زده می شود و واکنش های احساسی در بازار پررنگ تر می شوند و بازار از رفتار منطقی خود فاصله می گیرد.

    وی ادامه داد: تجربه در سایر کشورها نشان داده است که پس از این گونه حوادث، با بازگشتن امنیت و اطمینان سرمایه گذاران، رفته رفته بازار رنگ و بوی منطقی به خود می گیرد.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت سهام شرکت ها در این شرایط گفت: طبیعی است پس از مدتی سهام شرکت هایی که دچار خرید و فروش های هیجانی شده اند و افت های مقطعی را تجربه کرده اند، مجددا با رفتار منطقی بازار به قیمتهای عادی خود باز می گردند.

    وی با اشاره به آثار چنین اتفاق هایی که منجر به ملتهب شدن موقتی بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: چنین رخدادهایی غالبا اثر کوتاه مدت و لحظه ای دارند و نحوه مدیریت حواشی پیرامون این موضوع در میان فعالان بازار سرمایه نقش بسیار مهمی در خصوص این تاثیرها دارد.

    عضو هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه به فعالان بازار سرمایه پیشنهاد داد از رفتارهای احساسی بپرهیزند و مانع از زیان دیدن بر اثر فروختن سهام خود در قیمتهای پایین شوند.

    برچسب ها