عصر خودرو

شرکت نفتی اگزون موبیل:

صادرات گاز قطر در پی بحران‌های سیاسی کاهش نیافته است

عصر بازار- شرکت نفتی اگزون موبیل آمریکا اعلام کرد: تولید و صادرات گاز طبیعی مایع شده در قطر در پی تشدید بحران سیاسی در این کشور کاهش نیافته و تحت تاثیر قرار نگرفته است.

صادرات گاز قطر در پی بحران‌های سیاسی کاهش نیافته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شرکت اگزون موبیل آمریکا اعلام کرد تولید و صادرات گاز طبیعی مایع شده در قطر تحت تاثیر بحران سیاسی و قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با این کشور قرار نگرفته است.

    روز دوشنبه عربستان، بحرین، امارات و مصر به طور همزمان روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و همین امر باعث شد ثبات در بازارهای نفت و گاز بین‌المللی مختل شوند.

    علیرغم این مسئله قیمت نفت طی روز جاری افزایش نسبی را تجربه کرد و به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید.

    سخنگوی اگزون موبیل در قطر اعلام کرده است: نه تولید و نه صادرات گاز طبیعی مایع شده قرار نگرفته و کاهش نیافته است.

    اگزون موبیل اعلام کرده است درباره روابط سیاسی قطر با دیگر کشورها اظهار نظر نمی‌کند.

    این اظهارات در پی تشدید نگرانی‌ها در همکاری قطر با اعضای اوپک برای عرضه نفت به بازار جهانی ارائه شده است چرا که برخی از احتمال کاهش تعهد قطر در عمل به توافق کاهش عرضه اوپک در پی قطع روابط دیپلماتیک این کشور با برخی کشورهای عربی خبر داده بودند.

    بحران در قطر انگلیس را نیز نگران کرده است چرا که قطر بزرگترین تامین کننده گاز انگلیس است و عملاً یک سوم از کل واردات گاز مورد نیاز این کشور را تأمین می‌کند. چیزی که انگلیسی‌ها را نگران کرده است این است که تانکرهای حامل ال‌ان‌جی که از قطر بارگیری می‌شوند در بندر شارجه امارات سوخت‌گیری می کنند تا بتوانند مسیر طولانی تا انگلیس را بپیمایند.

    امارات که خود نیز یکی از وارد کنندگان گاز از قطر محسوب می‌شود ارائه سوخت به کشتی‌های قطری و پهلوگیری آنها در بنادر امارات را ممنوع کرده است.

    پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های آینده واردات گاز انگلیس از قطر افزایش یابد.

    برچسب ها