عصر خودرو

اثر مخرب بخشنامه بانک مرکزی تنها به یک شرط

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص بخش نامه جدید بانک مرکزی گفت: اگر این بخش نامه بر الزام صندوق ها بر خروج از سپرده گذاری در بانک ها تاکید می کرد، شاهد تغییر عملکرد صندوق های با در آمد ثابت می بودیم.

اثر مخرب بخشنامه بانک مرکزی تنها به یک شرط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، حسام الدین جعفری ندوشن  به بخش نامه بانک مرکزی مبنی بر خروج بانک ها از صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد وگفت : علی رغم واکنش های مطرح شده  در خصوص این  بخش نامه  به دلیل اینکه بانک ها در این صندوق ها، سرمایه گذاری ندارند تاثیر قابل ملاحظه ای  را بر بازار سرمایه و بازار بدهی شاهد نخواهیم بود.

    وی یاد آور شد:حضور بانک ها ممکن است در بخش کمی از سهام این صندوق ها  باشد، اما منابعی از بانک ها به این صندوق ها وارد نشده است.

    معاون عملیات کارگزاری بانک ملی تصریح کرد: آنچه قابل ذکر است اینکه  عمدتا این صندوق ها در بانک ها سرمایه گذاری کرده اند، از این رو اگر بخش نامه مبنی بر الزام صندوق ها بر خروج از بانک ها مطرح شود بر روی عملکرد صندوق های با در آمد ثابت اثر گذار خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رابطه بانک ها و صندوق های با درآمد ثایت  عمدتا ناشی از جذب منابع مردم توسط صندوق ها با همکاری شعب بانک ها است،خاطرنشان کرد: در واقع صندوق های با در آمد ثابت خود ابزاری در جذب منابع برای بانک ها هستند.

    برچسب ها