عصر خودرو

یک مقام مسوول اعلام کرد؛

اتمام حفاری میدان گازی کیش تاپایان امسال

عصر بازار- قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از افزوده شدن یک حلقه چاه توسعه ای جدید به مجموع ١+١٢ حلقه چاه در میدان گازی کیش خبر داد و گفت: هم اکنون پیشرفت عملیات حفاری از مرز ۸۵ درصد گذشته است.

اتمام حفاری میدان گازی کیش تاپایان امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، محمدرضا تاکایدی، با بیان اینکه اعمال تغییرات در طرح توسعه ای میدان گازی کیش افزوده شدن یک حلقه چاه توسعه ای جدید به برنامه حفاری را به همراه داشته است، افزود: هم اکنون پیشرفت عملیات حفاری این میدان از مرز 85 درصد عبور کرده است.

    تاکایدی با اشاره به تامین لوله های CRA مورد نیاز طرح توسعه ای میدان گازی کیش، گفت: بر اساس برنامه، تیرماه امسال عملیات راندن رشته های تکمیلی آغاز می شود.

    پروژه حفاری میدان کیش امسال به تمام می رسد

    وی اعلام کرد: بر اساس برنامه عملیاتی تا پایان سال جاری تمامی فعالیت های مربوط به طرح توسعه ای میدان گازی کیش به اتمام می رسد و 1+13 حلقه چاه حفاری و تکمیل شده بر روی دو کلاستر A و B به کارفرما تحویل می شود.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، متوسط حفاری هر حلقه چاه را 4 هزار متر اعلام کرد و گفت: مجموع متراژ حفاری در میدان گازی کیش بیش از 48 هزار متر برآورد می شود. پروژه کیش یکی از پروژه های کلید در دست شرکت ملی حفاری ایران است که در آن عملیات حفاری چاه ها به صورت دسته ای انجام شده است. 

    اعلام آمادگی ملی حفاری برای ادامه حضور در سایر فازهای توسعه ای کیش

    تاکایدی از اعلام آمادگی شرکت ملی حفاری ایران برای ادامه فعالیت های توسعه ای در میدان گازی کیش در فازهای بعدی در بخش دریا و خشکی خبر داد و گفت: هم اکنون کارفرما در حال بررسی پیشنهاد است.

    به گزارش مهر برنامه توسعه میدان گازی کیش در سه فاز پیش بینی شده است و عملیات تکمیل چاه های حفاری شده در راستای اجرایی شدن فاز نخست توسعه این میدان انجام می شود. طرح توسعه میدان گازی کیش با هدف انتقال گاز تولیدی از این میدان به وسیله خطوط لوله زیرزمینی و دریایی و انتقال گاز ترش به پالایشگاه گاز (واقع در منطقه گرزه)، همچنین فرآورش گاز ترش در پالایشگاه به منظور تولید گاز سبک برای صادرات و یا مصارف داخلی در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار دارد. میدان گازی کیش در ٣۰ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد و پس از میدان پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی خلیج فارس به شمار می رود.

    برچسب ها