عصر خودرو

آمار صادرات ایران به قطر

عصر بازار- درحالی که مناقشه بین کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس با قطر بالا گرفته و بسیاری از این کشورها روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند، آمار گمرک ایران حاکی از صادرات بیش از ۱۱۸ هزارتن کالا به این کشور در سال ۹۵ از سوی ایران است.

آمار صادرات ایران به قطر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار، در سال 95 به میزان 118 هزار و 651 تن کالا به ارزش 28 میلیون و 416 هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است.

    این گزارش حاکی از آن است که عمده‌ترین کالاهای صادراتی به قطر طی مدت مذکور محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط گرم نورد شده، سایر حیوانات زنده از نوع گوسفند، سیمان‌های پودر نشده موسوم به کلینکر، محصولات از آهن یا فولاد غیرممزوج تخت فقط سرد نورد شده، سایر کف‌پوش‌ها به جز گبه از پشم یا موی نرم (کرک) حیوان، پسته تازه یا خشک، مغز پسته، زعفران بوده است.

    عربستان سعودی ضرب‌الاجل 24 ساعته برای قطر اعلام کرده که بر اساس آن، این کشور باید در این مدت 10 خواسته عربستان را برآورده سازد که یکی از آن‌ها قطع ارتباط با ایران است.

    این‌ موضوع در صورت پذیرش قطر می‌تواند بر روابط اقتصادی دو کشور تاثیر مستقیم بگذارد و در عین حال از دیگر سو، با توجه به قطع ارتباط کشورهای منطقه با قطر ممکن است ارتباط اقتصادی ایران با قطر افزایش یابد.

    برچسب ها