عصر خودرو

تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۰ میلیون بشکه صعود می‌کند

عصر بازار- اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت این کشور سال میلادی آینده به ۱۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بالاترین سطح تولید سالانه تاکنون خواهد بود.

تولید نفت آمریکا به رکورد ۱۰ میلیون بشکه صعود می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این سازمان ماه گذشته پیش بینی کرده بودند تولید نفت آمریکا در سال 2018 نزدیک به 10 میلیون بشکه در روز خواهد بود. رکورد تولید قبلی، 9.6 میلیون بشکه در روز در سال 1970 بود.

    مدیر اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد فعالیت حفاری در حوضه‌های نفتی به خصوص حوضه‌های نفتی تگزاس، عامل اصلی رشد تولید نفت خواهد بود. شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا در 12 ماه گذشته بیش از دو برابر افزایش یافته است.

    بازبینی پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا از تولید نفت این کشور، نشانه دیگری از بهره برداری کامل شرکت‌های حفاری آمریکایی از قیمت‌های بالاتر نفت است که در پی توافق کاهش تولید اوپک و سایر صادرکنندگان نفت خارج از این سازمان به منظور حذف عرضه اضافی حاصل شده است.

    تولید نفت آمریکا در هشت ماه گذشته 9 درصد رشد کرده و به 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    شرکت‌های نفت آمریکایی در رکود سه ساله بازار نفت موفق شدند با استفاده از متودهای حفاری پیشرفته، هزینه‌های تولید را کاهش داده و به سودآوری برسند.

    اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای قیمت‌های نفت در سال 2018 را مورد بازبینی نزولی قرار داد و پیش بینی کرد حاشیه سود شرکت‌های حفاری آمریکایی در سال آینده کمتر خواهد شد.

    طبق پیش بینی این سازمان، متوسط قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در سال آینده به 53.61 دلار در هر بشکه می‌رسد که 2.7 درصد نسبت به پیش بینی قیمت 55.10 دلار در گزارش ماه گذشته این سازمان کاهش یافته است. همچنین قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت 2.6 درصد کاهش یافت.

    بر اساس گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود از تولید نفت در سال جاری را بدون تغییر نگه داشت و همچنان انتظار دارد به 9.3 میلیون بشکه در روز برسد و متوسط قیمت وست تگزاس اینترمدیت و برنت برای سال 2017 را به میزان 10 سنت افزایش داد.

    برچسب ها