عصر خودرو

در سال ۲۰۱۷ میلادی؛

بازارهای نوظهور یک تریلیون دلار جذب سرمایه خواهند داشت

عصر بازار- موسسه فاینانس بین الملل پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی، میزان جذب سرمایه در بازارهای نوظهور به حدود یک تریلیون دلار برسد.

بازارهای نوظهور یک تریلیون دلار جذب سرمایه خواهند داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، «موسسه فاینانس بین الملل» در تازه ترین برآورد خود پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی میزان جذب سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور به 970 میلیارد دلار برسد.

    این پیش بینی نشان می‌دهد که میزان سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور در سه ماه نخست سال جاری میلادی به بیشترین رقم از سال 2014 میلادی به بعد رسیده است.

    بر همین اساس، برآورد فعلی از حجم سرمایه گذاری در این بازارها در مقایسه با پیش بینی صورت گرفته در 4 ماه قبل که بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است، 290 میلیارد دلار بیشتر است. 

    این در حالی است که «ترامپ» در راستای پیش گرفتن سیاست حمایت از تولیدات داخلی آمریکا به نحوی بازارهای نوظهور را تهدید تجاری کرده بود. 

    با یک نگاه اجمالی به 5 ماه نخست سال جاری میلادی می توان متوجه شد که اختلافات تجاری به طرز معناداری کاهش پیدا کرده است؛ جنگ تجاری میان آمریکا و چین فروکش کرده و خروج آمریکا از پیمان «نفتا» تصویب نشده است.

    پیش بینی می شود که میزان سرمایه گذاری در سال جاری میلادی در بازارهای نوظهور در مقایسه با سال 2016 میلادی 252 میلیارد دلار افزایش پیدا کند و جذب سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور برای سال 2018 میلادی بیش از یک تریلیون دلار باشد.

    البته برآورد می شود که خروج سرمایه خالص از بازارهای نوظهور در سال 2017 میلادی به 130 میلیارد دلار برسد؛ این درحالی است که پیش از این رقم 490 میلیارد دلار برای آن متصور بود.

    برچسب ها