عصر خودرو

راشاتودی اعلام کرد

کاهش شاخص بورس‌های بین‌المللی با ادامه تنش‌ها بین قطر و کشورهای عربی

عصر بازار- با تشدید بحران سیاسی خاورمیانه و قطع روابط دیپلماتیک بین چند کشور عربی بازارهای بورس بین‌المللی ریخت و سرمایه‌گذاران به سمت طلا و اوراق قرضه دولتی آلمان رفتند.

کاهش شاخص بورس‌های بین‌المللی با ادامه تنش‌ها بین قطر و کشورهای عربی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، تیره شدن روابط سیاسی بین چند کشور خاورمیانه تقاضای طلا و اوراق قرضه دولتی آلمان در بازار جهانی طی معاملات امروز افزایش یافت.

    طی روزهای گذشته عربستان، امارات، مصر و بحرین به طور هم‌زمان روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و همین امر به گسترش تنش سیاسی در خاورمیانه دامن زده است. بر همین اساس شاخص بورس‌های بین‌المللی در معاملات امروز کاهش یافت و سرمایه‌گذاران ترجیح دادند به سمت دارایی‌های با ریسک کمتر بروند.

    برگزاری انتخابات در انگلیس در کنار نزدیک شدن به زمان شهادت دادن رئیس سابق FBI در برابر نمایندگان کنگره آمریکا باعث شد تا سرمایه‌گذاران از برخی دارایی‌ها ازجمله دلار فاصله بگیرند.

    جیمز کومی رئیس سابق FBI که اخیراً از سمت خود توسط رئیس‌جمهور آمریکا برکنار شد، قرار است علیه ترامپ و مشاور امنیت ملی پیشین شخص رئیس‌جمهور این کشور در برابر نمایندگان کنگره شهادت دهند.

    به طور کلی طی یک ماه گذشته قیمت طلا به صورت پایدار روندی افزایشی را طی کرده و در معاملات امروز به نزدیک 1300 دلار در هر اونس رسید. در معاملات امروز تقاضا برای اوراق قرضه دولتی آلمان در بازار جهانی نیز افزایش داشته است.

    بازارهای بورس FTSE100 انگلیس، DEAX آلمان وCAC40  فرانسه در معاملات امروز کاهش شاخص را تجربه کردند.

    به گفته کرگ ارلام کارشناس بازار مؤسسه OANDA معتقد است هفته جاری، هفته بسیار مهمی است؛ چراکه انتخابات انگلیس و همچنین نشست بانک مرکزی اتحادیه اروپا طی هفته جاری انجام خواهد شد و هفته آینده نیز نشست بانک مرکزی آمریکا را پیش رو داریم.

    وی تأکید کرد: با برگزار شدن موارد ذکرشده شفافیت در بازارهای مالی جهانی افزایش یافته و شاهد کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

    آیهوم کامل مدیر تحقیقات خاورمیانه و شمال آفریقای اوراسیا تأکید کرد: اقدامات انجام‌شده علیه قطر توسط برخی کشورهای عربی نشان‌دهنده عزم این کشورها در تغییر سیاست قطر و یا زمینه‌سازی برای تغییر بنیادین در دولت قطر است.

    اویستیند برنتسن مدیر بازرگانی شرکت استرانگ پترولیوم معتقد است توافق اوپک پایدار خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد به دلیل تنش‌ها علیه قطر تغییر کند، تولید نفت خاورمیانه به دلیل این تنش‌ها تغییر نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو