عصر خودرو

تیرماه برگزار می‌شود؛

فستیوال بازار دارایی فکری «نوآوری‌های صنایع شیمیایی و پلیمر»

عصر بازار- هشتمین فستیوال بازار دارایی فکری با رویکرد نوآوری‌های صنایع شیمیایی و پلیمر با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تیرماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.

فستیوال بازار دارایی فکری «نوآوری‌های صنایع شیمیایی و پلیمر»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فستیوال بازار دارایی فکری «نوآوری‌های صنایع شیمیایی و پلیمر» به‌عنوان هشتمین فستیوال و با رویکرد بستری برای تجاری‌سازی فرصتی برای سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

    در این رویداد اعتباراتی به سرمایه‌گذاران و صنعتگران ارائه خواهد شد و تسهیلات تجاری به طرح‌ها و اختراعات اعطا می‌شود. همچنین برگزاری جلسات اختصاصی B2B از برنامه‌های برگزاری این فستیوال است.

    فاصله میان فناوران و سرمایه‌گذاران همیشه یکی از مشکلات کشور در امر نوآوری بوده است. عدم اطلاع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از طرح‌ها و نوآوری‌های صنعت موجب کاهش نرخ نوآوری در صنایع مختلف شده است.

    از طرف دیگر این مهم موجب شده است که تولیدکنندگان داخلی برای حل مسائل و نیازهای فناورانه خود صرفا به واحدهای تحقیق و توسعه داخل سازمان خود متکی باشند و یا جهت تأمین این نیازها به خارج از مرزهای کشور رجوع کنند.

    از سوی دیگر بسیاری از طرح‌ها و نوآوری‌های جامعه متخصص و فناور داخلی به دلیل نبود ساختارهای مناسب اطلاعاتی و ارتباطی، امکان معرفی مؤثر طرح‌ها و پتنت‌های خود را به متقاضیان نداشته و از این رو در مسیر تجاری‌سازی با موانع بزرگی مواجه بوده‌اند.

    در همین راستا و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری فن بازار ملی ایران و شرکت فرابورس ایران، فستیوال‌های تخصصی طرح‌ها و نوآوری‌ها در حوزه‌های صنعتی مختلف با حضور سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان طرح‌ها برگزار می‌شود.

    هدف از برگزاری این فستیوال، معرفی طرح‌ها و نوآوری‌های حال حاضر کشور به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و ایجاد نشست‌های تبادل فناوری به منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری روی طرح‌ها از طریق بازار دارایی فکری است.

    بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی‌های فکری در کشور ماست. در این بازار، تبادل گواهینامه‌های ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و غیره انجام می‌شود.

    در این بازار، دارایی‌های فکری بعد از طی فرایندی مشتمل بر ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش‌گذاری یا قیمت‌گذاری، بازاریابی و با تأیید کمیته عرضه بازار، آگهی شده و مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مهلت ارسال اختراعات به هشتمین فستیوال بازار دارایی فکری، 30 خردادماه جاری است.

    برچسب ها