عصر خودرو

پرداخت ۱۲هزار میلیارد ریال پول گندمکاران؛

خرید تضمینی گندم ۲.۸ میلیون تن شد

عصر بازار- مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرکت های غله و بازرگانی مناطق و استان ها از آغاز فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۳۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال توسط خریداری کردند.

خرید تضمینی گندم ۲.۸ میلیون تن شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اسماعیل اسفندیارپور امروز (سه شنبه)  افزود: اکنون عملیات خرید تضمینی گندم از 20 استان کشور انجام می شود و از دهه اول تیرماه برداشت گندم اقلیم سرد نیز وارد این چرخه می شود.
    وی ادامه داد: تاکنون بیش از 12 هزار میلیارد ریال از پول گندمکاران پرداخت شده و بقیه مبالغ نیز با عاملیت بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز می شود.
    مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: خوزستان با یک میلیون و 635 هزارتن رتبه نخست را دارد. استان های گلستان با 458 هزارتن، فارس با 325 هزارتن، کرمان با 177 هزارتن و ایلام با 172 هزار تن رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
    وی اضافه کرد: بیشترین حجم خرید گندم دوروم کشور نیز مربوط به استان های گرم و خشک جنوب یعنی کرمان، خوزستان، دشت عباس ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر و جنوب فارس است.
    به گفته اسفندیارپور، برداشت و خرید تضمینی گندم در استان های گرم و خشک سیستان و بلوچستان، خوزستان، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج)، جنوب فارس، دشت عباس ایلام و کهگیلویه و بویراحمد رو به پایان است.
    مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی یادآوری کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد امسال هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید 2 درصد به مبلغ 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم (ماکارونی) 13 هزار و 300ریال (1330 تومان) خریداری می شود.

    ** خرید 130 هزارتن بذر گندم
    این مسئول در وزارت جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد: تاکنون 130 هزارتن انواع بذر گندم کیفی از کشاورزان خریداری شده است.
    بر اساس این گزارش، خرید گندم سال زراعی جاری از بیست و یکم اسفندماه پارسال از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا اواخر مهر ماه امسال ادامه دارد.
    پارسال 14 میلیون و 590 هزارتن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.
    پارسال هر کیلوگرم گندم معمولی با نرخ 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و 2درصد افت غیرمفید خریداری شد.

    برچسب ها