عصر خودرو

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات نفت ایران به اروپا

عصر بازار- میزان صادرات نفت ایران به بازار اروپا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و در ماه مه به حدود یک میلیون بشکه در روز رسید .

رشد ۳۰۰ درصدی صادرات نفت ایران به اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، یکی از اهداف این وزارتخانه طی دو سال اخیر در بخش صادرات نفت، تنوع بخشی به بازارهای صادراتی و احیای بازارهای اروپایی نفت ایران بود که توانست به این هدف دست یابد. در این راستا، میزان صادرات نفت ایران به بازار اروپا طی دو سال اخیر ، 300 درصد افزایش پیدا کرده و در ماه مه به نزدیک یک میلیون بشکه در روز رسید.

    صادرات نفت ایران به بازار آسیا و چهار کشور اصلی کره جنوبی، ژاپن، هند و چین که در دوران تحریم نیز خریدار نفت ایران بودند پس از اجرای برجام 40 درصد افزایش یافت و کشورهای آسیایی مقصد یک میلیون و 200 هزار بشکه از محموله‎های نفت خام  ایران در ماه مه بودند. صادرات نفت ایران در برخی ماه‌های سال به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز می‎رسد.

    هند یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران است که با وجود برخی از مشکلات پیش آمده در ماه مه  نزدیک 500 هزار بشکه از ایران نفت خریداری کرد و پیش بینی می شود سوء تفاهم‎های پیش آمده درباره توسعه میدان گازی فرزاد بی به‎زودی میان 2 کشور در یک فضای تجاری برطرف شود.

    با افزایش تولید و صادرات نفت، ایران توانسته به جایگاه واقعی خود در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دست یابد و در جایگاه تصمیم سازان اصلی این سازمان قرار گیرد.

    برچسب ها