عصر خودرو

چرا طلا گران شد؟

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: بعد از تنش‌های سیاسی در منطقه ارزش دلار کاهش یافته و قیمت نفت هم بیشتر شده است و در پی آن تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد.

چرا طلا گران شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد کشتی آرای افزود: در چند روز گذشته به طور متوسط 20 دلار افزایش قیمت طلا داشتیم که بیشترین افزایش قیمت هم دیروز 15 دلار بوده است.

    وی ادامه داد: افزایش قیمت طلا ناشی از تنش‌های سیاسی منطقه و کاهش ارزش دلار بوده و با کاهش ارزش دلار ارزش ریال در داخل کشور بالا رفته و افزایش قیمت‌های جهانی تأثیری در قیمت‌های داخلی ما نداشته است.
    کشتی آرای افزود: نکته جالب اینجاست که با وجود افزایش قیمت جهانی و به خاطر ثبات اقتصادی موجود در کشور قیمت طلا در داخل کشور ما افزایش چندانی نداشته است.
    رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:در چند روز گذشته شاخص‌های اقتصادی در کشورهای غربی به ویژه آمریکا نگران کننده بود و این امر سبب کاهش ارزش دلار و همچنین افزایش قیمت جهانی طلا بوده است.
    وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی طلا میل به افزایش دارد، افزود: در بازارهای داخلی به خاطر ثباتی که وجود دارد قیمت‌ها افزایش چندانی نداشته است.
    کشتی آرای گفت:: با توجه به شرایط کشور و در ماه جاری، کاهش تقاضا را در برخی از قطعات کوچک سکه داریم و قیمت آن‌ها کاهش پیدا کرده است.
    وی افزود: اگر ارزش دلار کاهش پیدا نمی‌کرد با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا ما شاهد افزایش قیمت سکه بیش از 4 هزار تومان در داخل کشور می‌بودیم.
    رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین گفت: مالیات بر ارزش افزوده طلا باعث تعطیلی بسیاری از واحد‌ها شده و داد و ستد‌ها را به حداقل رسانده است و این قانون باید اصلاح شود.
    وی ادامه داد: این قانون بعد از ماه مبارک رمضان در مجلس بررسی می‌شود و دولت پیشنهاد 3 درصدی را برای این قانون دارد، ولی ما معتقدیم که مالیات بر ارزش افزوده باید از اصل طلا حذف شود و گرفتن مالیات از روی اصل طلا در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.
    کشتی آرای افزود: کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع صنعت، صنف طلا فروشان، اقتصاد و اشتغال زایی است.
    وی با اشاره به اینکه کاهش مالیات بر ارزش افزوده طلا تأثیری بر روی قیمت طلا ندارد، گفت: این کاهش باعث رونق کسب و کار و صنعت طلا می‌شود؛ بنابراین گزارش هر اونس طلا امروز هزار و 289 دلار، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 180 هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون و 206 هزار تومان، نیم سکه 631 هزار تومان، ربع سکه 361 هزار تومان، سکه یک گرمی 250 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 115 هزار تومان در بازار معامله شد.

    برچسب ها