عصر خودرو

فعالیت ۵‌ بانک خارجی مجوز‌دار در ایران

عصر بازار- بررسی اطلاعات بانک مرکزی نشان می دهد که ۵ بانک خارجی در ایران و به خصوص در تهران و کیش فعال هستند.

فعالیت ۵‌ بانک خارجی مجوز‌دار در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی در سایت رسمی خود نام 40 بانک و نهاد پولی را دارای مجوز اعلام کرده که در این میان نام 5 بانک خارجی نیز به چشم می خورد.

    بر همین اساس بانک مرکزی بانک های استاندارد چارترد، فیوچر بانک ( المستقبل)، تعاون اسلامی برای سرمایه گذاری ( مصرف التعاون الاسلامی الاستثمار)، ایران و اروپا و ایران و ونزئلا را به عنوان بانک های خارجی دارای مجوز اعلام کرده است.

    **بانک استاندارد چارترد

    استاندارد چارترد شرکت چندملیتی خدمات مالی و بانکداری است، که در سال 1969 تأسیس شد و هم‌اکنون شعبه مرکزی آن در لندن مستقر است . بانک استاندارد چارترد، یکی از مهم‌ترین بانک‌ها در بریتانیا محسوب می‌شود و خدمات آن عمدتأ در آسیا، خاورمیانه و آفریقا متمرکز است.شعبه این بانک از اول فوریه سال 2006(12 بهمن) در کیش آغاز به کار کرد.

    ** بانک تجاری ایران و اروپا

    از آنجا که بانک تجاری ایران و اروپا، بانکی اروپایی است لذا تحت مقررات و قوانین بانکی و نظارتی اروپا فعالیت می کند ؛ این بانک، اولین بانک خارجی بود که در سال 2005 میلا‌دی در جزیره کیش آغاز به کار کرده و هم اکنون در تهران نیز صاحب شعبه شده است.

    این بانک در ایران هیچ باجه ای ندارد.

    ** بانک مشترک ایران - ونزوئلا

    بانک مشترک ایران و ونزوئلا در سال 1388 با سرمایه اولیه یک میلیارد و 200 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد که هر یک از دو کشور ایران و ونزوئلا نیمی از این پول را تامین کرده اند.این بانک دارای یک شعبه در تهران است و هیچ باجه ای در کشور ندارد.

    ** تعاون اسلامی برای سرمایه‌گذاری (مصرف التعاون الاسلامی للاستثمار)

    بانک تعاون اسلامی دارای 11 شعبه شامل اداره مرکزی و شعبه مرکزی در بغداد،کربلا، نجف، سلیمانیه، بصره، اربیل، کاظمین، کوت، دیوانیه، باب‌الشرقی و میلاد تهران است که با توجه به حجم بالای مبادلات بین دو کشور ایران و عراق، فرصت مناسبی را برای پاسخگویی به نیازهای بانکی مشتریان در دو کشور فراهم کرده است.

    مجمع عمومی بانک تعاون اسلامی (مصرف التعاون الاسلامی للاستثمار) در چهاردهم اسفند ماه 1395 در نجف اشرف به ریاست مدیرعامل بانک کشاورزی برگزار شده بود.بانک کشاورزی با هدف توسعه روابط اقتصادی در افق پسابرجام‌، استفاده از ظرفیت‌های همکاری در حوزه بانکی با کشور عراق و همچنین احیا و توسعه روابط بانکی دو کشور ایران و عراق، در بانک تعاون اسلامی در کشور عراق سرمایه‌گذاری کرده است.

    ** فیوچر بانک (المستقبل)

    بانک المستقبل در سال 2004 با سرمایه گذاری مشترک بانک صادرات ایران، بانک ملی ایران و الاهلی یونایتد بانک بحرین تاسیس شد و هم اکنون دارای یک شعبه در کیش است.

    برچسب ها