عصر خودرو

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در خراسان شمالی آغاز می شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: طی ۴ ماه آینده، نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی خورشیدی در خراسان شمالی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در خراسان شمالی آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، "علیرضا صبوری"  در آخرین جلسه خود با سرمایه گذاران سوئیسی احداث نیروگاه خورشیدی در استان، آغاز هر چه سریع تر فاز اجرایی نیروگاه های وعده داده شده را خواستار شد.

    وی با اشاره به این که در نشست 6 ماه گذشته با همین هیئت، مقرر شده بود ظرف دو ماه پس از جلسه، عملیات اجرایی آغاز شود، از کندی روند انجام این پروژه گلایه کرد.

    صبوری با بیان این نکته که شرکت توزیع برق خراسان شمالی، همراهی خود را در تمامی جوانب با سرمایه گذاران اثبات کرده است خاطرنشان کرد: با توجه به مدت دار بودن قرارداد و پروانه صادر شده از جانب شرکت سانا و همچنین مسائل ناخواسته ای که هر پروژه ای با آن روبروست، هر چه زودتر فاز اجرایی آغاز شود.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، رفع برخی دغدغه های مسئولان و فراهم سازی زمینه مساعدت و همکاری بیشتر از جانب ایشان را منوط به ورود هر چه سریع تر به فاز اجرایی پروژه دانست و گفت: همچنین پس از آغاز به کار، مسائل به شیوه شفاف تری بروز پیدا می کند و به این ترتیب در فازهای دیگر می توانیم با اطمینان خاطر بیشتری ورود پیدا کنیم.

    وی در این جلسه در رابطه با آمادگی این هیئت در خصوص ایجاد پست موبیل نیروگاه سوال کرد که تیم سرمایه گذار از مذاکره ها و توافق های انجام شده در این رابطه خبر داد.

    مهندس "صبوری" همچنین سوالاتی پیرامون پیش بینی اتمام کار نخستین پروژه 30 مگاواتی و شروع پروژه های دیگر مطرح کرد که هیئت سرمایه گذار در پاسخ، شروع تمامی پروژه ها را ظرف 4 ماه آینده متعهد شد.

    سخنگو و نماینده تیم سرمایه گذار سوئیسی گفت: مسائل حوزه بانکی و بیمه ای زمان زیادی را تلف کرد ولی خوشبختانه بخش قابل توجهی از موانع کنار رفته و تا پایان خرداد ماه، استارت اجرایی نخستین فاز بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت 30 مگاوات در شهرستان جاجرم زده خواهد شد.

    "حسین صادق نژاد" با بیان این نکته که استراکچرها و پنل ها ظرف حداکثر 3 ماه نصب خواهد شد افزود: پس از آن اتصال به شبکه نیز به سرعت آغاز می شود که پیش بینی نهایی برای زمان بندی این بخش نیز 4 ماه و نیم خواهد بود.

    وی در عین حال اظهار داشت: با توجه به انجام مقدمات بانکی و بیمه ای، تلاش ما بر این است که تمامی پروژه های نیروگاه 300 مگاواتی خورشیدی در استان، طی 4 ماه آینده کلید بخورد و تکمیل تمام نیروگاه ها، هم راستا انجام گیرد.

    به گفته وی زمینه برای احداث دو نیروگاه 30 مگاواتی جاجرم و نیروگاه 10 مگاواتی بجنورد کاملا مساعد است ولی برای احداث دو نیروگاه 30 مگاواتی اسفراین و دو نیروگاه 30 مگاواتی شیروان همچنان موانع حق چرای دام وجود دارد که امیدواریم این موانع نیز به زودی برطرف شود.

    وی یادآور شد: 60 درصد تجهیزات نیروگاهی از جمله پنل ها و اینورتر خارجی است و 40 درصد بقیه شامل استراکچرها، کابل ها و تابلو ها از داخل کشور تامین خواهد شد.

    "صادق نژاد" همچنین از اشتغالزایی این پروژه برای حدود 358 نفر خبر داد و افزود: تلاش هیئت سرمایه گذار بر این است که از نیروهای بومی برای اجرای این پروژه بهره برداری کند.

    در این جلسه، مسائل مربوط به روادید سرمایه گذاران و دغدغه های تمدید اجاره زمین نیز مطرح شد که مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در رابطه با پیگیری و حل این مسائل قول مساعد داد.

    این نشست با رایزنی های ابتدایی در حوزه احداث نیروگاه بادی در استان نیز همراه بود.

    برچسب ها