عصر خودرو

فرمان گروه خودرو در دست لیدرهای غایب

عصر بازار- امروز سه شنبه ۱۶ خردادماه، گروه خودرو که شروعی متعادل و سبز در غیاب نمادهای اصلی داشت، به تدریج در یک ساعت پایانی بازار با افت جزئی ۳۰ واحدی شاخص در مدار ۱۸ هزار و ۷۴۰ واحد ایستاد.

فرمان گروه خودرو در دست لیدرهای غایب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این روز سهامداران تعداد 41.6 میلیون سهام و حق تقدم از گروه خودرو به ارزش 4.8 میلیارد تومان در 3.7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    علی رغم جو منفی گروه، نماد خمحور با جهش حدود 5 درصدی در قیمت 224 تومان پایانی صف خرید سبکی داشت.

    نماد ختراک نیز باتوجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان بازگشایی و با رشد 19 درصدی در قیمت 380 تومان و با صف فروشی سبک به کار خود پایان داد.

    در این روز، نمادهای خلنت، خکار، خچرخش و ختوقا جزو سرخترینهای گروه بودند، خلنت در حاشیه منفی کامل در آستانه صف فروش بود و 3 نماد دیگر در حاشیه 3 درصد منفی قرار داشتند.

    نماد خپارس که با جابه‌جایی 11.7 میلیون سهام به ارزش 1 میلیارد تومان صدر نشین گروه در حجم و ارزش معاملات در غیاب سایپا بود، امروز را با افت 1.17 درصدی در قیمت 101 تومان به پایان برد.

    امروز نمادهای بسیاری از گروه خودرو متوقف بودند لذا گروه کم عمق و کم رمق بود، نماد خساپا از 31 اردیبهشت ماه به دلیل تعدیل مثبت 157 درصدی متوقف شد، اولین روز هفته جاری نیز نماد خودرو پس از انتشار صورت مالی 12 ماهه سال 95 که پوشش 103 درصدی از پیش بینی سود در آخرین بودجه ارائه کرد، متوقف شد.

    نمادهای قطعه سازی خموتور،خرینگ،خشرق و خزر به دلیل برگزاری مجمع سالیانه متوقف هستند و نماد خکاوه باتوجه به تعدیل بودجه از 26 اردیبهشت ماه تاکنون متوقف شده است.

    از این رو باید منتظر ماند ودید چه زمانی گزارشات شفاف سازی و مجامع شرکتهای مذکور روی کدال می نشیند چراکه تا زمان بازگشایی دو لیدر گروه یعنی سایپا و ایران خودرو، گروه در بلاتکلیفی به سر خواهد برد.

    برچسب ها