عصر خودرو

اعلام آمادگی ایران برای صادرات انواع کالا به قطر

عصر بازار- رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان اعلام کرد: تجار و تولیدکنندگان داخلی آمادگی دارند کلیه مواد غذایی و سایر محصولات مورد نیاز کشور قطر را با توجه به تحریم پیش آمده از سوی عربستان سعودی‌ و متحدانش تامین کنند.

اعلام آمادگی ایران برای صادرات انواع کالا به قطر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، بیژن پناهی‌زاده با اشاره به بستن تنها مسیر زمینی کشور قطر و نیز تحریم‌های مختلف از سوی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، اظهار کرد: هر چند تنها مسیر زمینی کشور قطر از طریق عربستان سعودی مسدود شده اما هیچ جای نگرانی برای صادرات کالا به قطر وجود ندارد، چرا که ایران می‌تواند چه از طریق دریا و چه از مسیر هوایی کالاهای مورد نیاز قطری‌ها را تامین کند.

    وی با اشاره به این که مرزهای دریایی مختلفی از ایران به قطر وجود دارد، خاطر نشان کرد: بنادر جنوبی ایران مسیرهای مختلفی هستند که می‌توان از طریق آنها صادرات کالا از جمله مواد غذایی به قطر مدنظر قرار گیرد و علاوه بر بنادر ایران، می‌توان از مسیر هوایی و طی مدت زمان کمتر از دو ساعت کلیه کالاهای مورد نیاز این کشور را تامین کرد و نگرانی در این راستا وجود ندارد.

    معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این که توسط تجار و تولیدکنندگان این آمادگی وجود دارد کلیه محصولات غذایی و سایر مواد مورد نیاز قطری‌ها با توجه به تحریم پیش آمده تامین شود، تاکید کرد: باید توجه داشته باشید که این مساله باید به تایید وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز سایر مراجع ذی صلاح در این رابطه برسد.

    پس از ایجاد تنش اخیر مابین دو کشور قطر و عربستان سعودی که پیشینه‌ای طولانی مدت دارد، عربستان سعودی تنها مسیر زمینی قطر را مسدود کرد و متحدان این کشور که شامل مصر، امارات و بحرین هستند روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند.

    برچسب ها