عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اعلام کرد

جزئیات نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از برنامه ریزی برای حمل گاز طبیعی در کنار نفت خام خبر داد و گفت: شرکت ملی نفتکش به دنبال نوسازی ناوگان حمل و نقل خود است.

جزئیات نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش که هفته گذشته برای شرکت در کنفرانس Nor-Shipping به نروژ سفر کرده بود،اعلام کرد:شرکتش از رشد سفارشات در بازار کشتی‎های نفتکش آگاه است و به دنبال ساخت کشتی های جدید و توسعه ناوگان حمل و نقل این شرکت است.

    وی با بیان اینکه قیمت ساخت کشتی‎ به کمترین سطح خود رسیده و این بهترین زمان برای نوسازی ناوگان است، گفت: اکنون قصدی برای گسترش ناوگان نداریم اما به طور جدی به دنبال جوان‎سازی ناوگان و کاهش سن کشتی‎های خود هستیم و حتی برای نوسازی ناوگان برنامه ریزی کرده‎ایم.

    کیان ارثی افزود: امیدواریم که در  3 ماهه پایانی سال 2017 شرایط بهتر شود و در صورتیکه مالکان کشتی‎های VLCC زیادی سفارش ندهند امیدواریم که نرخ اجاره کشتی‎ها در سالهای 2018 و 2019میلادی  افزایش یابد .

    کیان ارثی اظهار کرد: در کنار حمل و نقل نفت خام، به حمل و نقل LPG و محصولات شیمیایی نیز می پردازیم و قصد داریم که فعالیت خود را در این دو حوزه افزایش بدهیم.

    مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: تمایل داریم مشتریانمان بدانند که به عنوان یک شرکت خصوصی، قصد داریم به تدریج با ورود به آبهای بین‎المللی، سهم خود را از بازار بدست آوریم و به حمل نفت و گاز در سراسر جهان برای مشتریان بپردازیم.

    این مقام مسوول در شرکت ملی نفتکش ایران تاکید کرد که ناوگان NITC تمامی‎ گواهینامه‎های لازم را از موسسات رده‎بندی معتبربین‎المللی اخذ کرده و پوشش‎های بیمه‎ای مربوطه را نیز از شرکت های معتبر جهانی دریافت کرده است.

    شرک ملی نفتکش ایران ، غول کشتیرانی نفتی در چند هفته گذشته به دنبال اوراق 2 فروند از کشتی های نفتکش VLCC (سوپر تانکر) قدیمی خود بوده است.

    سفارش کشتی های نفتکش VLCC در سال جاری افزایش یافته است،بطوریکه فهرست ساخت این نوع نفتکش ها به بیش از 100 فروند رسیده است.  این در حالی است که همزمان با کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و افت اوراق کشتی‎ها، به علاوه ورود تناژ جدید به بازار در سال جدید، بازار کشتی‎های نفتکش ضعیف شده است و شرکت ملی نفتکش ایران انتظار دارد که این ضعف فعلا باقی بماند.

    برچسب ها