عصر خودرو

همکاری روسیه و اتریش برای توسعه میدان های نفت و گاز ایران

عصر بازار- همکاری روسیه و اتریش برای توسعه میدان های نفت و گاز ایران، کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا، افزایش ۱۱ درصدی تولید نفت برزیل و احتمال افزایش تولید نفت روسیه از مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

همکاری روسیه و اتریش برای توسعه میدان های نفت و گاز ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، شرکت «او ام وی» اتریش و گازپروم نفت روسیه به منظور تویعه پروژه های نفت و گاز در ایران یادداشت تفاعم امضا کردند.
    حوزه های اصلی این همکاری شامل تحلیل، ارزیابی و مطالعه ذخایر نفتی ایران با همکاری شرکت ملی نفت این کشور است.

    امضای قراداد روسنفت و بی پی برای تأمین گاز اروپا
    ‎ بزرگترین شرکت تولید کننده نفت روسیه، روسنفت، قراردادی را با شرکت انگلیسی بی پی امضا کرده است تا به این منظور از سال ٢0١٨ میلادی گاز خود را به قاره اروپا عرضه کند.

     کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی
    ‎ اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد که سطح ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ٢٦ مه (پنجم خرداد)، ٦ میلیون و ٤00 هزار بشکه کاهش یافت که این میزان نزدیک به سه برابر پیش بینی تحلیلگران بوده است.
    علت این سقوط، رکوردشکنی فعالیت پالایشی و صادرات نفت ذکر شد.
    ‎سطح ذخایر بنزین نیز در این کشور با توجه به آغاز فصل مسافرت کاهش چشمگیری داشته است.
    ‎این هشتمین هفته متوالی کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا است.

    ‎صادرات نفت جمهوری آذربایجان از مسیر روسیه افزایش یافت
    ‎ شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان، «سوکار» اعلام کرد که انتقال محموله های نفت این کشور به بازارهای جهانی از مسیر روسیه در پنج ماه نخست سال به ٥٧٣ هزار و ٨٣٨ تن افزایش یافت.
    این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ٣١٩ هزار و ٤٩٩ تن بوده است.
    ‎علت افزایش این میزان، عدم صدور نفت از مسیر باکو- نووروسیسک در ماه های ژانویه و فوریه سال گذشته ذکر شد.
    ‎سوکار قصد دارد مجموع میزان صدور نفت از مسیر روسیه را در سال جاری میلادی به یک میلیون و ٥00 هزار تن برساند در حالی که این میزان در سال ٢0١٦ یک میلیون و ٢00 هزار تن بوده است.
    مسیرهای دیگر عرضه نفت این کشور به بازارهای جهانی گرجستان و ترکیه است.

    ‎افزایش ١١ درصدی تولید نفت برزیل در ماه آوریل
    ‎ تولید نفت برزیل در ماه آوریل به دو میلیون و ٥٣٩ هزار بشکه در روز رسید که ١0.٩ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال نشان داد.
    تولید گاز این کشور نیز در این مقطع با ٧.١ درصد افزایش به ١0٣ میلیون متر مکعب رسید.

    ‎روسیه می تواند سطح تولید روزانه نفت خود را به بیش از ١١ میلیون بشکه افزایش دهد
    ‎«الکسی تکسلر» معاون نخست وزیر انرژی روسیه گفت که این کشور می تواند سطح تولید نفت خود را در سال ٢0١٨ میلادی به ٥٥١ میلیون تن معادل ١١ میلیون و ٧0 هزار بشکه افزایش دهد.
    این کشور قرار است به منظور حفظ رشد تولید نفت یک نظام مالیاتی جدید را آزمایش کند، اما میزان افزایش تولید بستگی به پیشروی توافق جهانی کاهش تولید نفت دارد.
    وی پیش بینی کرد که میزان تولید نفت روسیه در سال جاری میلادی در حد ٥٤٧ میلیون تن قرار بگیرد و این رقم برای سال آینده میلادی ٥٤٧ تا ٥٥١ میلیون تن باشد.

    ‎محمد بارکیندو: دوام همکاری اوپک و غیراوپک از عمر توافق کاهش تولید بیشتر خواهد بود
    ‎ دبیرکل اوپک اعلام کرد که همکاری کنونی میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو حتی پس از انقضای توافق کاهش تولید نیز ادامه خواهد یافت.
    وی افزود: ما معتقدیم که این توافق به نفع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نفت است؛ این همکاری مانند ازدواج به سبک کاتولیک است که طلاق در آن وجود ندارد.

    تصمیم عربستان برای ساخت بزرگترین کارخانه کشتی سازی خلیج فارس به منظور رهایی از وابستگی نفتی
    ‎ سعودی آرامکوی عربستان قصد دارد به منظور رهای از وابستگی به درآمدهای نفتی، بزرگ ترین شرکت کشتی سازی را به ارزش پنج میلیارد و ٢00 میلیون دلار با همکاری سه شرکت دیگر بسازد.
    افت قیمت های جهانی نفت اقتصاد عربستان را به شدت تحت تأثیر قرار داد و به همیت علت می کوشد مشاغل تولیدی ایجاد کند و کالاهایی را که تاکنون وارد می کرده است را تولید کند.

    الجزایر ساخت خط لوله گاز جدید را تکمیل می کند
    شرکت دولتی نفت الجزایر، سوناتراک، به منظور تامین نیاز داخلی گاز خود و افزایش صادرات، ساخت یک خط لوله گاز طبیعی را به پایان رساند.
    ظرفیت انتقال این خط لوله ١٢ میلیارد متر مکعب در سال است و بخش بیشتر گاز عبوری از آن برای مصرف داخل استفاده می شود.

    ‎تولید نفت آمریکا به سیر صعودی خود ادامه می دهد
    ‎ اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید روزانه نفت آمریکا در سال جاری میلادی ٤٤0 هزار بشکه و در سال ٢0١٨ میلادی ٦٥0 هزار بشکه دیگر افزایش یابد.
    ‎تولید روزانه نفت و میعانات گازی این کشور در ماه سپتامبر ٢0١٦ پایین ترین رقم را ثبت کرد (هشت میلیون و ٦00 هزار بشکه در روز) و این میزان هم اکنون نزدیک به ٩ میلیون و ٣00 هزار بشکه رسیده است.

    برچسب ها