عصر خودرو

تب تند قیمت ذرت فروکش کرد

عصر بازار- عرضه محصول در بورس کالا به سبب شفافیت قیمت تأثیر بسزایی در جلوگیری از نوسانان قیمت‌ها دارد.

تب تند قیمت ذرت فروکش کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازار محصولات کشاورزی با محدودیت‌ها و دشواری‌های زیادی روبروست که بخش عمده‌ای از این مشکلات مربوط به عدم توسعه یافتگی اقتصاد کشاورزی و ساختار سنتی است.

    این درحالی است که مسئولان امر معتقدند استفاده از ظرفیت بورس کالا تأثیر زیادی بر مدیریت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی دارد.

    از این رو به سراغ مسئولان مربوطه می‌رویم تا از آخرین وضعیت و تأثیر عرضه ذرت در بورس کالا با خبر شویم.

    محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به تأثیر عرضه ذرت در بورس کالا، اظهار داشت: طی روزهای اخیر قیمت ذرت به طور غیر منتظره‌ای افزایش یافت که باعرضه در بورس کالا تا حدودی قیمت‌ها متعادل شد.

    به گفته وی هر کیلو ذرت داخلی با نرخ 800 تومان و ذرت خارجی با نرخ 900 تومان به مرغدار عرضه می‌شود.

    یوسفی با اشاره به دلایل نوسانات ذرت گفت: طبق روال همه ساله در شش ماهه نخست سال به سبب عدم تولید محصول نرخ ذرت افزایش می‌یابد، ضمن آنکه ذرت خارجی تابع نوسانات نرخ ارز است.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: عرضه ذرت در بورس کالا به سبب شفافیت قیمت می‌تواند، از نوسانات بی رویه در بازار جلوگیری نماید.

    وی افزود: افزایش قیمت ذرت روی 60 درصد قیمت تمام شده مرغ تأثیر می‌گذارد، این درحالی است که نرخ مرغ افزایش نیافته است.

    یوسفی با انتقاد از عدم افزایش قیمت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی بیان کرد: شرکت پشتیبانی در سال جاری همانند سال گذشته هر کیلو مرغ را با نرخ 6 هزار و 400 الی 6 هزار و 800 تومان از مرغدار خریداری می‌نماید که انتظار می‌رفت حداقل نرخ خرید از سوی شرکت 10 درصد افزایش یابد.

    عرضه ذرت در بورس کالا امری ضروری است

    علیرضا ولی مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: طی روزهای اخیر نرخ ذرت به طور مقطعی در بازار افزایش یافت که با عرضه 150 هزارتن ذرت از سوی شرکت پشتیبانی امور دام به طور چشمگیری نرخ محصول کاهش یافت.

    به گفته وی قبل از نوسانات ذرت در بازار قیمت هر کیلو محصول 930 تومان بود که با عرضه گسترده در بورس کالا قیمت به 765 تومان رسید.

    ولی با اشاره به اینکه عرضه ذرت در بورس کالا و بازار آزاد ادامه دارد، افزود: براین اساس تمامی مرغداران و دامداران با مراجعه به پشتیبانی امور دام می‌توانند، ذرت، کنجاله و جو مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

    مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: بورس کالا تعیین کننده قیمت محصول است از این رو تأثیر بسزایی در جلوگیری از نوسانات قیمت دارد.

    برچسب ها