عصر خودرو

بر اساس گزارش کامودیتی آنلاین؛

شکر، کام کشاورزان هندی را شیرین کرد

عصر بازار- روزهایی که می گذرد اگر چه برای بیشتر کالاهای کشاورزی پر تلاطم است، اما سیر صعودی شکرباعث ترغیب کشاورزان به افزایش زمین های نیشکر شده است.

شکر، کام کشاورزان هندی را شیرین کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در شرایطی است که کالاهایی چون سویا و زرد چوبه روندی نزولی را پشت سر می گذارند.

    چشم انداز هفتگی سویا: سویا برای مدت طولانی در کمترین حد خود یعنی 2850 روپیه تبادل می شود و انتظار می رود این روند نزولی تا 2550 یا 2500 روپیه نیز ادامه یابد.

    تبادلات کوچک با ضرر کمتر از 2900 روپیه می تواند نقطه شروعی برای جلوگیری این رکود باشد.

    از طرفی قیمت های جهانی سویا به دلیل افزایش تولید به شدت تحت فشار است.

    چشم انداز هفتگی زرد چوبه: قیمت زرد چوبه برای دو هفته متوالی کاهش یافت و انتظار می رود تا 4750 روپیه نیز سقوط کند.تبادلات کوچک با ضر های کمتر از 5570 روپیه می تواند نقطه آغازی برای رشد قیمت ها باشد.

    افزایش میزان تولید مراکز اصلی در ماه های گذشته باعث این افت قیمت بوده است.

    چشم انداز هفتگی شکر: با تصمیم دولت برای افزایش قیمت شکر انتظار میرود هزینه تولید شکر در هند افزایش یابد که این مسئله روی کارخانه های تولید شکر نیز بی تاثیر نیست.

    دولت قیمت نیشکر را 10.6 درصد افزایش داده که به 255 روپیه به ازای هر ساقه رسیده است و انتظار می رود تا سال 2018 افزایش بیشتری را تجربه کند.

    با افزایش قیمت نیشکر, تولید شکر نیز بالا می رود و به 2500 تا 2700 روپیه به ازای هر تن خواهد رسید که تخمین زده شده این رشد قیمت باعث ترغیب کشاورزان برای وسعت مزارع نیشکر می شود.

    البته طی سال های اخیر کشت نیشکر با خشکسالی مزارع اصلی با 12 درصد کاهش به 306.03 میلیون تن رسیده بود.

    برچسب ها