عصر خودرو

پور ابراهیمی مطرح کرد؛

بورس کالا انحصار در بازار خودرو را می‌شکند

عصر بازار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که مهم ترین مزیت عرضه فیزیکی خودرو در بورس کشف نرخ واقعی خودرو، شکسته شدن بازار انحصاری و ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور است.

بورس کالا انحصار در بازار خودرو را می‌شکند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به معامله فیزیکی خودرو در بورس کالا ، گفت:هر کالایی که امکان استاندارسازی آن وجود داشته باشد و سازنده مایل به عرضه آن در بورس باشد می تواند در بورس کالا عرضه شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معامله فیزیکی خودرو می تواند پشتوانه ای برای تامین مالی صنعت خودرو محسوب شود، افزود: خودروسازان از طریق معامله در بورس کالا می توانند نقدینگی موردنیاز شرکت ‌هایشان را از راه جذب خریدار تامین کنند و همچنین با این اقدام می توان زمینه کشف قیمت واقعی محصولات خودرویی را ایجاد کرد.

    وی ادامه داد:شرکت های خودروسازی می توانند توافق کنند که معاملات پیش فروش خودرو و یا تغییرات قیمت را از بورس کالا دنبال کنند.

    ایجاد شفافیت در بازار خودرو با عرضه در بورس

    پورابراهیمی با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس بازار خودرو شفاف می شود، یادآور شد:قیمت گذاری ها در بورس لحظه ای، به روز و حساب شده بوده و قیمت واقعی خودرو در بورس لحظه ای مشخص می شود و تعهدات فنی، زمان تحویل تضامین خاص خود را دارد.

    وی افزود: با معامله خودرو در بورس افراد می توانند پیش خرید، پیش فروش خودرو و معاملات آتی را از طریق بورس انجام دهند.

    عرضه خودرو در بورس ایجاد تقاضای کاذب را مشخص می دهد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مهم ترین مزیت عرضه خودرو در بورس کشف نرخ واقعی خودرو، شکسته شدن بازار انحصاری و ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور است.

    رییس کمیسیون اقتصادی با اشاره به ایجاد بازار غیر واقعی در حوزه خودرو، تصریح کرد: معامله خودرو در بورس می تواند زمانی که تقاضای کاذب در بازار ایجاد و سبب تشکیل بازار غیر واقعی می شود، این حباب قیمتی را شکسته و قیمت واقعی خودرو را نشان می دهد.

    برچسب ها