عصر خودرو

تخلیه و بارگیری افزون بر ۳۷۰ هزار تن کالا در بندرانزلی

عصر بازار- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تخلیه و بارگیری بیش از ۳۷۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بندرگاه انزلی خبر داد.

تخلیه و بارگیری افزون بر ۳۷۰ هزار تن کالا در بندرانزلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین چراغی در نشست تخصصی با معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در انزلی اظهار کرد: علاوه بر مقدار اعلام شده تخلیه و بارگیری، تنها در 13 روز سپری شده از خردادماه امسال، 70 هزار و 864 تن کالا در بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است.
    وی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود ، این میزان تخلیه و بارگیری در بندرانزلی معادل 50 درصد کل حجم تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمال کشور و بیانگر رشد پنج درصدی جذب بازار کشورهای حاشیه دریای خزر است.
    چراغی با اشاره به افزایش سهم حجم و تناژ تخلیه و بارگیری کالا در بندرانزلی نسبت به سایر بنادر شمالی کشور در اردیبهشت و خردادماه جاری یادآور شد: با وجود تخلیه و بارگیری افزون بر 370 هزار تن کالا در بندرانزلی از ابتدای سال تا کنون ، در تلاش برای افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید هستیم .
    مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به رشد 21 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری از بندرگاه انزلی اشاره و اضافه کرد: آمار صادرات 26 هزار و 944 تن بنزین و گازوئیل تنها به کشور عراق ، بیانگر رشد 221 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته و از نمونه های بارز پیشتاز بودن این بندر فعال در شمال کشور است.
    وی بندرانزلی را قدیمی ترین بندرشمال کشور و مهمترین بندر ایرانی حاشیه دریای خزر دانست و گفت: بندرانزلی با دارا بودن رتبه سوم تخلیه و بارگیری کالا بین بنادر جنوب و شمال کشور، نقش و سهم بسزایی در تامین مواد اولیه کارخانجات فولاد و همچنین صنایع چوب دارد و بین شاخص های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان جایگاه سوم را در راستای ایجاد ارزش افزوده به خود اختصاص داده است.
    بندر انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بندرگاه آن، بیش از یکصد سال قدمت دارد.

    برچسب ها