عصر خودرو

نگرانی کشاورزان از اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا

عصر بازار- رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: سال گذشته طرح قیمت تضمینی برای جو در بورس کالا اجرا شد و کشاورزان تجربه خوبی از این مسئله نداشتند، از این رو نگرانی هایی مبنی بر اجرای این طرح برای گندم وجود دارد.

نگرانی کشاورزان از اجرای طرح قیمت تضمینی گندم در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی قلی ایمانی رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران با اظهار نگرانی نسبت به اجرای طرح قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی گندم اظهار داشت: سال گذشته طرح قیمت تضمینی برای جو در بورس کالا اجرا شد که کشاورزان تجربه خوبی از این مسئله نداشتند، از این رو نگرانی هایی مبنی بر اجرای این طرح برای گندم وجود دارد.

    وی افزود: براساس مصوبه دولت طی چند روز اخیر به صورت پایلوت، گندم تولیدی استان‌های خراسان شمالی، زنجان، اردبیل و مرکزی از طریق بورس کالا و قیمت تضمینی خریداری شد. حال باید منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد شد.

    ایمانی ادامه داد: اعتقاد گندمکاران بر آن است که علی رغم تمامی مشکلات و تأخیر در پرداخت مطالبات، خرید تضمینی محصول انجام شود.

    رئیس بنیاد توامند سازی گندمگاران تصریح کرد: اگر قرار باشد سرنوشت گندم همانند جو شود، ممکن است در سال‌های آتی با کاهش سطح زیر کشت محصول روبرو شویم، که با این وجود خودکفایی محصول زیر سؤال می‌رود.

    برچسب ها