عصر خودرو

شاخص سهام قطر ۶ درصد افت کرد

عصر بازار- پس از آنکه گروهی از کشورهای عربی به رهبری عربستان اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع می کنند، شاخص اصلی سهام بورس قطر در آغاز معاملات امروز صبح با افتی نزدیک به ۶ درصدی مواجه شد.

شاخص سهام قطر ۶ درصد افت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه گروهی از کشورهای عربی به رهبری عربستان اعلام کردند که روابط دیپلماتیک خود با دوحه را قطع می کنند، شاخص اصلی سهام بورس قطر در آغاز معاملات امروز صبح با افتی نزدیک به 6 درصدی مواجه شد.

    اوایل صبح امروز، وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد، تصمیم گرفته از خود در برابر آنچه «تروریزم و افراطی گری» می خواند دفاع کند. مصر، بحرین و امارات هم از این اقدام عربستان تبعیت کردند.

    وزارت امور خارجه قطر از این تصمیم «غیرموجه» ابراز تاسف کرده است. هرچند قطر به حمایت از برخی از جنبش های اسلامی اذعان کرده، اما حمایت از تروریزم را رد می کند.

    در بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است: «این اقدامات غیرموجه و مبتنی بر ادعاهایی است که هیچ مبنایی در واقعیت ندارد.»

    شاخص سهام بورس قطر امروز در زمان انتشار این خبر با افت 5.7 درصدی مواجه شد. دیگر شاخص های سهام در کشورهای منطقه عمدتا بدون تغییر بود. شاخص سهام دوبی تنها 0.6 درصد کاهش داشت، در حالی که شاخص سهام ابوظبی افتی 0.3 درصدی را تجربه کرد.

    برچسب ها