عصر خودرو

افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی

عصر بازار- عربستان سعودی مطابق انتظارات بازار پس از موافقت ماه گذشته تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید، قیمت‌های فروش رسمی همه گریدهای نفت خام خود به آسیا در ژوییه را افزایش داد.

افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، غول نفتی دولتی سعودی آرامکو اعلام کرد: قیمت قراردادهای ژوییه برای گرید عرب لایت برای مشتریان آسیایی را به میزان 60 سنت در هر بشکه افزایش داده است.

    این افزایش قیمت بالاتر از میزان مورد پیش بینی پالایشگاه‌ها و معامله گران آسیایی در نظرسنجی رویترز بوده است. انتظار می‌رفت سعودی آرامکو قیمت گرید عرب لایت در ژوییه را به میزان 20 تا 50 سنت افزایش دهد.

    آرامکو همچنین قیمت فروش رسمی عرب لایت برای شمال غربی اروپا را به میزان 35 سنت در هر بشکه در ژوییه افزایش داد. قیمت فروش رسمی عرب لایت به آمریکا هم 50 سنت نسبت به ماه پیش افزایش یافت.

    براساس گزارش رویترز، اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت در 25 مه موافقت کردند کاهش تولید نفت را به مدت 9 ماه دیگر تا مارس سال 2018 با هدف مقابله با مازاد عرضه در بازار جهانی نفت و حمایت از قیمت‌ها تمدید کنند.

    قیمت‌های فروش رسمی نفت عربستان در تعیین قیمت نفت ایران، کویت و عراق تاثیر دارد و بر ارزش بیش از 12 میلیون بشکه در روز نفتی که به آسیا صادر می‌شود، اثر می‌گذارد.

    برچسب ها